Saturday, May 15, 2010

dalam kenangan

Bila terkenang masa lalu rasa terharu..
Segalanya masih kekal dalam kenangan
Tiba di persimpangan jalan berpisah jauh
Sekian lama di rantau bersendirian

Tiada lagi seruling senja mendayu
Tiada lagi ketawa riang bersama
Bila sepi mengusik hati
Semuanya kini dalam kenangan



Aku kirimkan restu pada ayah dan bonda
Budi dan jasamu tetap dalam kenangan
Teman seiring jalan kini jauh dariku
Kemesraan kita tetap dalam kenangan

Tiada lagi suara ombak di pantai
Tiada lagi bayu teberau membelai
Di saat sepi begini
Semuanya kini dalam kenangan

Bila masanya tiba nanti aku kembali
Pasti ada yang berubah dan tiada lagi
Dan bila kutinggalkan lagi kampung halaman
Segalanya abadi dalam kenangan

Ini lagu kumpulan roda (wheels).. zaman aku kecik-kecik dulu la... kalau korang tak pernah dengar maknanya korang lahir kat zimbabwe...

Tribute dalam kenangan buat cik mat dan cik man yang sering bermain bersama, berebut barang tapi akhirnya bermain semula...

Tiada kata-kata yang aku dapat luahkan sebab kepala aku blurr baru bangun dari tidur ketika menidurkan cik mat tadi..heh heh....



Err... ni pun bakal jadi dalam kenangan aku.... mee sizzling claypot peberet dari dapur food court jasko...

Aku dah mati kutu tak tahu nak buat apa hari ni..... pagi tadi abe gapo call stranded di houston sebab tornado...

Entah sempat atau tidak mengejar china airlines di LA ke Taipeh.

Aku..... nyanyi lagu gula-gula candy pulak

Akan kutunggu
Detik tiba saat itu
Akan kutunggu
Janji naluri nan satu

3 comments:

sf said...

chaittttt tertipusss gue hu3x,,ingatkan karangan puisi gurindam si batik..lepas jek baca gurindam itu...baca seterusnyaaaaa....wallahhhhh huhu

ahkakbatik said...

sah ko lahir kat zimbabwe...

razzlina said...

sob...sob...sob....aku sedey....mak sedey nyahhh....

paling sedey siap arowana pun sempat kasi pose isterimewa untuk kenangan.....

sob...sob...sob....sroootttttttttt (tarik hingus masuk balik, aku takdak tisu)