Monday, August 2, 2010

How Safe is Tap Water?

Sejak datang sini, seperti di negara Eropah, aku minum air direct from the tap.

Bila masak air tak nampak tompokan klorin melekat seperti di Malaysia, cuma kadang-kadang was-was juga. Terbayang ulat-ulat kecik melentik-melentik masuk kerongkong...eerrghhh...


Despite these seemingly alarming stats of so many contaminants that do end up in our water, the Natural Resources Defense Council (NRDC), which as also conducted extensive tests on municipal water supplies as well as bottled water, says: “In the short term, if you are an adult with no special health conditions, and you are not pregnant, then you can drink most cities’ tap water without having to worry.” This is because most of the contaminants in public water supplies exist at such small concentrations that most people would have to ingest very large quantities for health problems to occur.




Sumber dari forum environmental issues..


Jadinya aku teruskan lah minum air dari paip..... ooooo could that be the reason aku selalu kena semput malam-malam?

hah!!







Sekadar gambar hiasan.... abang siap pasang dinosaur puzzle dari pakcik maintenance apartment ni kutip barang yang tenant lama tinggalkan, pass kat anak aku.

Kesian kot dia tengok rumah miskin takde barang.... haha.... bagilah lagi.... bagilah lagi.....
Lepastu tak tahu nak buat apa dengan dinosaur tu... nak cabut dan pasang balik? tak kuasa... maka tertonggok lah benda alah yang besar tu kat ruang tamu....

4 comments:

PatinPasta said...

Ahkak,

Uiks! Kalo nak kasik dino macam tuh.. saya (yang dah tua nih) pon nak jugak! Hehe!

Saya memula dulu sibuk nak beli cerek untuk masak air. Skang minum dari paip jek. Huhu!

razzlina said...

ko pos la dinosaor tu kat aku...

psssttt....sekadar announcement ekkk...cikman asik2 tanya pasal kawan mama...ko la tuh.....agaknya dia pelik apasal la mokcik avanza tu lama dah tak mai umah.........pastu dia asik2 sebut caca ngan ayesh....huhuhu....sponsor la tiket pi USA weiii.......

ahkakbatik said...

oooo oleh sebab korang terliur tengok dino aku.... idakle aku nak bagi kat sesapa...heh heh heh....

aida, kalau kat europe akak percaya lagi cara they all maintain paip air... org US ni selekeh sikit arr.....

ahkakbatik said...

daimen... nanti kalau aku dah dapat duit dari emel inherit juta-juta dari jutawan nigeria, jangankn tiket, kapaiterbang tu sekali aku hadiahkan....!!