Thursday, April 29, 2010

cikmatttttttt.........ya aduhhhhh!!!!!!!!!

Petang semalam aku tension betul.....betul-betul tension.....

Laptop asus aku masuk bengkel gara-gara cik mat letak pen atas keyboard lepastu di tutup covernya....

Masa dia buat upacara menjahanamkan harta benda tu, aku memang nampak... tapi tak sempat tahan... tapi lepastu laptop tu ok je....


Petangnya masa dok ralit menganyam ketupat dengan mama otomen, asus aku blank.... aiyok.... nampak retak bahagian bawah skrin. Hati dah start menyumpah-nyumpah asus... kalau ku tahu cenggini kualitinya baik aku beli omeh.






Sampai kedai.... 'skrinnya retak kak...jatuh ke?'
Aiyoh.... aku dah buat dosa kering pi nyumpah asus tadi....

Malamnya aku ngadu kat abe gapo.... yang tak abih-abih tanya aku rindu dia tak... bebudak rindu babah tak?...

Huh! mana sempat nak rindu-rindu kalau sengsorang ngadap anak patbelas orang neh!!.. next, tanya soklan lain!!

Tapi lepas sembang-sembang hati aku pun tenanglah balik....
Kata abe gapo tu ujian Tuhan tengok kesabaran aku.... sayang rm400 nak tukar skrin asus atau nak marah budak yang sah tak paham..... huhuuu..... sayu sungguh ayat-ayat petir laki aku neh...
Katanya lagi tu tanda rezeki yang tak berkat...termengular time keje ke...(dia laa... aku memang tak keje)..
Ter skip solat ke....(dia gak la... sini time solat fix tak de ubah-ubah...)
Termenganyam ketupat ke... (aku la dgn mama otomen tadi tapi idakle di sebut pasal ketupat ni.... aku cakap dalam hati je...haha..)

Dan abe gapo transfer rm400 kat aku...(mestila.... perangai terejal ni sah datang dari gene bapaknya..)

Pengajaran di lain kali.... jangan bagi cik mat guna laptop.... (mustahil! mana tahan dengar dia menjerit je kang..)
atau pastikan takde pen berdekatan laptop anda.... (ok lojik!)

5 comments:

mrs one said...

eleee kaktek nak pei kafiristan , takyah la invest 400 ar'em...kat sana kang leh bli aimek, mekbuk, aiped segala ai ai / mek mek kaktek leh bli, lain lerr kat sini rege berganda2 weihhh

Anonymous said...

daun kelapa mana ko rembat ni tek, anyaman lawo, tang kaler tu politician betul ko ni erk... he he he

Anonymous said...

eleh konon mana sempat rindu, malam tadi mlm jemahat aku dengo kau bergurindam pilu nyebut2 nama abe gapo tuh............

ahkakbatik said...

hamboi..hamboi mrs wan kembangpoyak.... banyak masa ko macam aku mengarang blog dah haaa...

ahkakbatik said...

cik anon... ketupat biru takdok... org umno tak makan ketuoat kot..huhu...