Saturday, February 20, 2010

aku mem besar


Hari ni aku mem besar..... seawal jam 8 pagi 2 cleaner dari J Bubble Cleaning service datang tenyeh dinding, lantai rumh aku..... perasaan best tu tak dapat aku bayangkan.... betapa setelah sekian lama.... aku yang dok tertunggeng-tunggeng menenyeh tapi tak kilat-kilat.... hari ni.... tak perlu buat apa-apa tetiba dah kilat!!.... magik wooo.....

Sampai je cleaner 2 orang ni pagi tadi aku belum mandi.... baru hantar abang pi tiusyen sekolah.... aisey.... rupa aku kurang lebih cleaner juga... bergegas le mandi dah menikmati perasaan jadi mem besar.... haha... kemaruk sungguh!


Tujuan aku untuk mengilatkan toilet je... seriyes tak larat... dulu anak-anak kecik semua pakai satu toilet... la ni ke 3-3 dipergunakan sepenuhnya.... mamposs aku sorang je menyental..

Dah lama abe gapo suruh panggil cleaner...... emm... konon2 boleh jadi superwoman.... rm55 tu aku boleh guna untuk soping kat pasar malam ....
huh! sadis sungguh tahap kekedekutan aku...

Akhirnya aku kalah dengan kulat-kulat dan bermaharajalela di rumah ..... koling-koling le cleaning service....
Oleh sebab depa hantar 2 orang, 2 jam rm55.... kerja non-stop, kemas bilik, mop lantai, lap kipas, sental toilet atas bawah... memang puas ati...habis rumah aku di make over...

Hasilnya..... TADAAA..


Berkilau-kilauan......

Korang bayangkan kalau sorang cleaner buat kerja 4 jam non-stop macam lipas kudung pun tak sempat cuci tingkap dengan basuh porch.... apatah lagi aku nak buat sorang-sorang....
(ecehh... alasang kalo orang tegur umah berkulat.....)

Itupun cleaner tu mintak aku beli clorox.... hehe... rumah takdek clorox daaa...... kang tangan ahkak rosak... sapo yg syusyah? akuuuuu le jugak!

Oleh sebab toilet dah kilat... bebudak tak boleh guna toilet... nak melepas pi le longkang depan rumah tu... lebih-lebih cikman tiap kali mai rumah mesti melabur.... banyak dah saham dia tanam kat sini...

2 comments:

BaNaNaS! said...

wahhh bebetui bersih eik kalu pangei cleaner? adakah ini menunjukkan tahap ketidakbersehan cleaner sebelum ini NGiahahahaha...

ahkakbatik said...

cleaner sebelum ni?!!
cleaner sebelum ni tu mangkak... semua nak buat... nak jadi supir, nak jadi chef, nak jadi tukang urut laki aku...!!