Wednesday, June 16, 2010

cocok dan gratis

Alkisah semalam aku pi union centre untuk enroll budak-budak masuk sekolah lepas habis cuti summer ni...

Proses kurang lebih macam masuk sekolah gomen mesia je... nak utiliti bil, isi borang, passport... kad imunisasi....
Haaa... tang imunisasi ni problem sikit.....

Alkisah masa packing tu hari aku dah masukkan kad imunisasi bebudak ni dalam surat banak depa.... boleh pulak last minit sebelum berangkat abe gapo pi keluarkan surat banak sebab kononnya dia pandai ... apa guna surat banak kalau dah ada passport? dah tentu surat banak bahasa mesia...

Haa... memangler pandai... tak inform aku pesal?
udah kadnya tertinggal....
nasib baik ada buku rekod kesihatan sekolah aku dah siapkan untuk abng long dan ajik...syasya punya takde sebab sekolah tak pulangkan...

Jadinya semalam redah jelah ke union center.... cek punya cek..... imunisasi kat sini ada banyak...HIB A pun ada... polio, triple antigen ada 4 kali... kat mesia 3 kali je yang aku buat. Maka kami didirect ke health center untuk cukupkan cocok mencocok ni....


TADAAA.......

Abang long dapat 2 cocok kiri, 2 cocok kanan,....
Ajik dapat 3 cocok kiri, 2 cocok kanan.... masak tangan anak-anak aku!

Syasya... emm kena dapatkan gak rekod cocok kalau tidak, kena cocok semua sekali termasuk BCG masa bebi!!!

Malamnya aku call ler sekolah mintak tolong depa carikan buku rekod syasya, scan dan emel...... alhamdulillah.... pagi ni dah dapat.... tengkiu HEM dan kerani SKTU!!!!.... syabas inspektor sahab atas prompt response!

Entah berapa kali syasya nak kena cocok aku taktau...pucat dah muka masa nak ke health center dengan bapaknya tadi...

Errr,.... apa yg gratis? cocok tu gratis ke? aku taktau...
Lepas cocok terus keluar kat exit door..tak nampak tempat bayar pun...kot-kot cukup bulan datang bil...layan jelah...nak buat camno....


Yang gratis nya aku nak cerita pasal attempt nak call mesia semurah mungkin ni.....
Aku beliler kad call 2 asia kononnya boleh jimat uang...
huh...
call dok kata aku salah tekan nomborlah, nombor invalid la... tunggu oparetor berejam tak jawab...prepaid aku tetap surut. Akhirnya aku call sekolah lama syasya, direct... kena 7 dollar untuk 3 minit sengah.... kira seminit 2 dollar lah.

Lepas call baru abe gapo teringat skype voip...chaiss..... awatler tak hengat dari tadi?!! pandai ler tuh!
Subscribe dengan skype minimum 10 euro... call charges cuma 2.1 sen seminit!!
Tengah abe gapo borak ngan member dia kat filipin, udah mamat tu bagi website call landline GRATISS!!!! lagi dabel CHAISSS!!!!!..

http://www.voipstunt.com/en/freetrialcall.php

No comments: