Saturday, November 21, 2009

bohsannnnn nyerrrr.....

Hari ni aku nak merapu sorang-sorang..... tulisan aku hari ini adalah luahan hati untuk aku sendiri... bukan untuk bacaan umum tapi nak baca boleh jugak.... keliklah lagi.. keliklah lagi naikkan kaunter aku ke angka seploh ribu!!!

Kenapa aku sibuk-sibuk naikkan kaunter? dapat hadiah ke? boleh lawan redmummy.com yang boleh tambah income dengan berblogging itu ke?....
ooo tidak....tidakk....... blog redmummy loading tersangatlah lembapnya mengalahkan escargot... aku tiada niat langsung menjadi seglemer redmummy... saja nak seronok-seronok.... cukuplah sekadar terkenal di kalangan teman-teman rapat aku... tempat aku menghilangkan perasaan bosan, boring.... ekk sama yea maknanya (saja tunjuk tabahasa aku boleh tahan kayanya..)..... berkongsi cerita harian kerana sesungguhnya dalam kehidupan sebenar aku tiada teman serapat mengkome-mengkome semua.....
Walaupun asalnya teman virtual tapi dah jadi tak virtual, semuanya gara-gara internet, streamyx, celcom dan maxis broadband, blog dcckmona...... THANK YOU millineum!!...

15 tahun lepas, handphone pun aku tak rasa mampu nak beli... gadget orang kaya.... belajar komputer kat sekolah pun takut nak tekan enter... takut pc meletup.... sekarang.... anak-anak aku dari 6 ke 10 tahun ada handphone sendiri.... family package 5 hengget sebulan...
PC... tak perlu cakap... surf game/kerja sekolah sendiri di google... oleh sebab itu aku kena lebih canggih dari anak-anak ini.. lebih cemerlang, gemilang dan terbilang..... tak mau diketepikan dalam mereka membuat keputusan bila dewasa kelak semata-mata kerana ibunya buta IT, buta teknologi.....

kenapa aku melalut hari ini tanpa tajuk yang specific? ooo.... sebab aku dah tidak tahu mahu menumpukan perhatian terhadap apa....... exam, homework budak-budak? sekolah dah mula cuti... takkan nak suruh buat kerja sekolah......
tulis novel? aku tak pandai.....
buat keraftangan? hampeh tiada kreativiti.....
jual batu, kayu, plastik?... heh heh pun tak pandai....
what am i good at? cakap omputih sikit-sikit.... heh.... aku masih tercari-cari di dalam kegelapan.....
Aku perlu mencari sesuatu agar fikiran aku tidak kebosanan....
Tumpukan perhatian dalam pembesaran budak-budak? haiyooooo kalau sebulan dah besar bolehlah tumpukan perhatian 100 percen... ni makan puluh tahun daaaa.... ada masa pasti fikiran aku kekosongan seperti hari ini.....

Nak masak apa? abe G dah keluar... motivasi masak-memasak tiada.... kalau dia ada, semangatlah nak masak macam-macam.... jadi aku kelik masuk keluar masuk keluar website shareclub aku kot-kot lot saham yang aku beli dah mendatangkan hasil.... kejapppp je lagi... 2 minggu je lagi... sekurang-surangkannya ada peristiwa bakal berlaku menjadi anjakan paradigma dan bukan rutin harian stereotype sampai bila-bila....

Luahan hati sudah ku lakukan..... kelegaan? emmm macam mula-mula menulis tadi.. samaaa je... oleh itu aku nak sambung tengok tom-tombak lah dengan cik mat ...



10 comments:

razzlina said...

dalam kesamaran waktu yang mendung ditimpa hujan dari awan komulusnimbus aku pun turut buhsan baca entri ko yang bertajuk buhsannyerrrrrrrrrr ini...

sekain, luahan hati yang jujur dari
jiranmu yang turut buhsan.

ahkakbatik said...

hah!! bagus... bagus... bermakna tulisan aku mendapat empati dari pembaca.... tulisan aku menyerap masuk ke esthetika sukma kalbu pembaca... kesan yang amat mendalam... memberi inspirasi agar pembaca juga tertarik ke alam kebuhsanan aku....

MAKA!!... akan aku usahakan menerbitkan novel aku bertajuk "mari buhsan bersama-sama".... beli nanti jangan tak beli...

razzlina said...

tajuk nobel ko macam kureng menarek ka...tarok la tajok yg kumersial skit...cth nya cinta yang dilanda kebosanan...atau kebosanan chenta...atau tsunami cinta bohsan....kretip la skit...think luar kotak !!!!

BaNaNaS! said...

hoh! Aku kelik blog sapo nih? Takdak soul lansung!

ahkakbatik said...

aku baru balik mph nih.... buku berlian lom kuar... banyak buku lain so aku dapat idea tajuk nobel aku...

"ciliBOH dan sarjan hasSAN".... huhu... bagilah aku perangsang.... soullll...soullll...

patin said...

arkkk nyesal aku kelik... udah terjangkit busan kat akuuu... aiyarkkkk.....

Lemon Dusk said...

monday morning blues anyone?

anikerap said...

haaaa...
jgn kata haku yg berkerjaya ni x memahami...
a boring routine kan???

hm.. tu yg wat aku terpk cmner ler org dulu2 tu hilangkan boring? (tu yg anak ramai tu... xder entertainment...wakakakkaka)

aku smlm pun bohsan... smpi menitik ler airmata macho nih

BaNaNaS! said...

dari pengamatan aku kan...batikss sajer jer wat cite takder soul supaya kita kureng kelik blog dia... bila kita kureng kelik maka secara otomatik soul dia ngan AG akan bertambah..huh pangai mcm rabit ngan totis betui arr mentang2 la kitorang jausss ketinggalan dibelakang!!!

ahkakbatik said...

haha... pandai ko pisang.... kurang kelik, lebih le masa aku berendut!!