Friday, November 6, 2009

life must go on...

Hari ini aku lupakan kisah pokok cili aku yang memang tak boleh diselamatkan... life must go on... jangan berduka dengan kisah lalu... gembirakan diri anda untuk masa hadapan kerana diriku amat berharga....(pssstt... besh tak metafora aku?....).

Malam tadi eton tokeh juai batu ajak aku borak dari 9.30 malam sampai 12.20 pagi.....hampir 3 jam tuu..... ngantok giler kau.... pakkal kita kena layan tetamu baik-baik.... apatah lagi itu memang tradisi anak jawa menghormati tetamu dan kebetulan tetamu aku pun anak jawa yang tak mengaku jawa... takpooo... layannnnn......

Naik atas pun sebab dengar cik mat menjerit carik nenen.... (lam hati aku... huishh lega... leh titon... hikhik...) ... eton pun lolap bilik belakang..... bagus jugak ada teman tido umah aku.. asalkan ko jangan tetiba gelak tengah malam ye udah Tonnn...... sok-sok aku teruih pindah!!...

Hari ni cik mat makin nakal... melekat bebetui macam kembar siam walaupun badan dah tak panas langsung.... diherdik sikit ... nangeh.. sedangkan selama ni gelak je kalau aku herdik... nangeh kalau abe gapo yg marah... emm... ni sah rindu kat bapak nih...

Sat tadi jugak mak aku sms... "apesai sonyap yo" katanya.... aku habaq "...cik mat domam main ujan dan rindu kat bapak...."
mak aku kata, ko dah senang.. duit ado, keta ado... aku dulu tiap kali pak ko out station, anak sorang demi sorang domam.. keta takdok... jasko lagilah takdok....
aisey mak aku nih... dia suh aku belikan keta dan belikan umah kat jasko ke? heh heh.....
poning den tetiba mak aku sebut pasal tu..

Petang tadi nak meredakan seikit kenakalan cik mat, aku panggillah penglipurlara sebelah umah aku nih.... cik puan razzlina rowling dengan 3 otomen..


tada...... main masak-masak le....


aku beli sekotak brownies readymade, masak ikut arahan kat kotak, sediakan cheese atasnya...
sekotak cream cheese philadelphia
60gm gula ising
25ml air

mix semua sampai kembang dan masuk sebijik telur.. kaup dn balik...
tuang atas kek dan masak bain-marie 20 minit...

ni balance aku ngn berlian makan... seriyus.. kitorang berdua je makan..... la ni aku tgh mabuk cheese.... memang marbeles....
gambar real punya takdak finishing-finishing... nak gambar yg cantik, korang tunggu otai buat kat blog dia kang ek...

5 comments:

BaNaNaS! said...

hoh.. camno korang leh makan cis kek dan bermacam jenis mak nenet kek dan masih menten piinggang 25 henci??? nyampah betui haku!!! err tp kalu aku jadik jiran ko kan err err jemput la aku perabeh belen cis kek tu eik..sayang taww buang makanan hikhikhik

ahkakbatik said...

ko nak menten pinggang cumil macam kitorang kena anto balik agnes monica...., banak lagi dapatkan anak jantan..., kena pindah mai kl...., kena ada skill jual batu ka, jual nobel ka.. rajin wat kek ka...
kalo takat menempek jadik tukang makan jek aku jamin ko jadik oprah..

hati berlian said...

weh yg aku tapau balik umah pun aku blasah sensorang jugak...heh heh....sodapppp

Ahkak Bling2 said...

nak laaaa....

Lemon Dusk said...

oh.. den tak do.. ekau oghang biking cis kek layi ek?

tak po! tak po!

lepas ni den buet satu.. den lotak hiasan - topi (tepi) korang2 karang2 yg den kutip sendirik kat sipadan nun!

err cito pasai sipadan.. itu panglima kasi kita org hat atek bawak gi sipadan.

fuyooooooooooh! gue kat sipadan weh! terus boronang!

atok eh bawa balik shells tu.. komando kato.. teh lah.. salah.. tp atok? dogil nak mampuih! jual namo panglimo tu.. selamba dugong bawa balik.

nanti den cito dgn gambo nya sekali kt blog den ek.