Tuesday, November 3, 2009

my graduation day


haha... cuba korang perhati.... ni gambar betul tau... bukan copy paste dari mana-mana blog orang lain...

aku dah grad dari kursus rubic solution.... wlaupun penyumbang terbesar kejayaan aku adalah anak sulung aku... (takpa.. mengaku jelah....).. tapi tanpa penggunaan IQ yang maksima.. tak boleh selesai jugak tau.... tak caya?... percayalaaaaaa.... kata datok siti tu..


Kalau mamat dari london ni menyelesaikan rubic puzzle dalam masa 26 tahun... aiyokkkk... mamat ni tak tahu keujudan pokcik gugel dan you tube ke?...

Kenapa aku lambat grad dari anak aku seploh tahun itu? heeekkkk.... bukan aku lembap tau.... budak-budak ni hafal formulas (formula yang panjang dan banyak....) ...

sedangkan aku bertanya 'kenapa? kenapa" dan kenapa?""....
tapi akhirnya aku mengalah juga sebab sekali gerak, 8 kiub bergerak... satu level ada yang 10 step... ada level yang menyebabkan kesemua 20 kiub bergerak tempat.... serious boleh masuk hospital rambutan nih...
so part yang payah tu aku hafal formula le juga buat masa nih... asalkan grad ekk...


So tabik spring kepada Erno Rubik dari Hungary yang mencipta rubic cube pada 1974 pada usia 29 tahun.... (adoi... mudos nyer)... bersama ciptaan rubic cubenya yang pertama....

Bagaimana sel-sel dalam otaknya bergerak? sahlah tersangatlah lajunya berbanding sel otak aku!!

7 comments:

Lemon Dusk said...

hah! den pun graduated gak jap ni td.

Anonymous said...

apsal aku klu wat rubic ni asyik nguap2 jek...
dah wat 2,3 kaler pastu mesti nak tido...
**MB2

ahkakbatik said...

kalo akulah.. rasa nak lelap tapi payah je aku ambik rubic nih... payah nak tido je aku ambik rubic nih...

Lemon Dusk said...

poning sat baco apo yg batik tulis ket atas tu.

patin said...

kemarin ado mende ni kat umah mak.. dok godek2... dapek la satu face tu dua square jek x dapek... lom mai rajin nk pi godek uncle G... sudoku pun tak pernah suka buat...

ahkakbatik said...

aku totop mato pun leh buat dah ni....(saje berlagak...)

sudoku buat pehtu tensyen nak lawan masa... kengkonon nak kejar masa, cik mat nak nenen.... cik mat berak... cik mat nangeh jatuh tangga... cik mat tarik tangan ajak pi main...

razzlina said...

aku sker main sudoku yg kat enpon lama encik LG...kat I-Phong ada game mahjongg, jigsaw puzzle etc etc....