Monday, March 22, 2010

kek, cuti dan vertigo

Ni kek birthday mak aku semalam..... hepi besdey atok ke 60... gambo senget, malas aku nak rotate... exercise leher korang ek...

White Chocolate Macademia.... oklah sedap cuma kurang manis bagi aku... walaupun aku tak minum manis, tapi kek, kuih aku suka manis-manis.... alah... macam omputih.....




At last... hari ni start sekolah balik... seriyus aku penat nak memenuhkan aktiviti budak-budak nih..... suruh basuh keta, lencun 4 beradik......
keta kotor macam tu jugak... bil air aku je tambah sikit... nasib baik aku duduk selangor... first seploh hengget pree.... so aku tambah singgit lebih je....

Kadang-kadang cik man otomen datang bukak paip air kat luar tau-tau 5 jam tak perasan.. aku kenalah tambah lagi 3 hengget... heh heh... ungkittt...

Hari ni kepala aku masih pening.. perut aku mual.... bukan ngidam sehhh.... laki aku takdok!
Sebab semalam aku kena vertigo...

Apekemender vertigo tuh?
Vertigo, or dizziness, is a symptom, not a disease. The term vertigo refers
to the sensation of spinning or whirling that occurs as a result of a
disturbance in balance (equilibrium). It also may be used to describe feelings
of dizziness, lightheadedness, faintness, and unsteadiness.

Rasanya ni kali ke 5 aku kena dalam masa 5 tahun....
Causes nya tak dapat dipastikan... kadang2 sebab aku bangun dari keadaan berbaring dengan kelajuan yg tinggi dan terus keseimbangan aku lari...

Semalam kerana aku kurang rehat.... 2 kali aku terlalu mengantuk tapi aku tak boleh tidur sebab ada kerja yang perlu dilakukan...
Balik dari rumah mak aku... nasib baik selamat aku drive sampai rumah, terus muntah-muntah....

Kata wiki lagi...
Vertigo is one of the most common health problems in adults. According to the
National Institutes of Health (NIH), about 40% of people in the United States
experience feeling dizzy at least once during their lifetime. Prevalence is
slightly higher in women and increases with age

Owh ..... statistik di Malaysia tidak ada... nampak gaya memang tempat aku di United STates... muaahahahaaaa........

6 comments:

mokcik cokcek said...

Take a closer look at the last word....

*increases with age*


hmmm...how about that?????

kucing api said...

kaktek.. pening lepas bangun tidur cepat2 memang mcm tu lah..

bangun jer tidur duduk dulu.. 1-2 minit.. scratching2 skit hikhik.. mengaum ker.. mengembik pun boleh..

lepas tu baru ok..

saya dua kali pitam.. blank out terus.. sbb masa tu terkejut tidur org datang terus pecut bawah.. alih2 blank hehehe..

masa tidur jantung denyut perlahan.. alih2 melompat terus bersilat darah tak sempat pecut sampai otak dah pitam dulu..

ahkakbatik said...

owh.... kupi pun dah kena... maknanya kaktek ni sebaya kupi lah ek... heh heh....

alah kupi.. time tekujut mana sempat pikir nak mengaum dulu daaa....

oleh sebab kak tek salu kena time abe gapo takdok.. maka buatle muka terlebih kecian kat webcam malam tadi... copat2 le dia nak balik ambik kaktek... hehe.. tektikkk..tektikkk....

sakit-sakit

razzlina said...

pening...muntah...errr camna nak cakap ekkk anuuuu....aaaa....ermmmmm....



takmo buat ujian peknensi kewwwwww ???

ahkakbatik said...

hurggghh!! apa anu-anu... org kg aku kalau anu tu maknanya tang tuuuu...tuuuu.... alaaa... tuuu lerr....

blog aku kategori umum tau.... untuk bacaan umum!

sf said...

hehe kalu anu tang sabjek mate spm aku tau lerrr...:)