Tuesday, March 9, 2010

yok berpoya-poya: Trauma satu peninggalan

Aku tak mau cerita sedih kena tinggal lagi... yang pergi menempuhi pengalaman baru yang mengujakan sedangkan yang ditinggalkan termangu-mangu kena tinggal.....


Aku dok la pujuk anak-anak aku bawak pi rumah atok... main dengan makcik-pakcik semata-mata mengalihkan fokus 'anak-anak yang ditinggalkan' dalam diri budak-budak nih...
alih-alihhhh... bapaknya hantar gambar dia seronok-seronok jalan-jalan makan angin ... sempat skodeng rumah obama lagi... cheh!!


Oleh sebab itu hujung minggu lepas aku pun bersuka-ria juga... mengikuti rombongan cik kiah ke tanjung karang menghadiri kenduri kahwin sepupu..

Aku membesar dengan sepupu aku ni... amat rapat sedari kecil.... Aku berkongsi kesedihan dalam perjalanan hidup bujang nya yang agak panjang dan entah berapa kali aku dok tolong kenenkan member-member bujang abe gapo pada dia.... pencari jodohlah kononnya...

Tup-tup kawen bukan dengan orang aku kenenkan... semua tu hampeh rupanya... (ekkk member-member laki aku hampeh-hampeh rupanya...).. heh heh.... sorry ek Mas.....

Moga berkekalan hingga ke akhir hayat... seronok betul ko ari tu ek.... almaklumah hari kawen.... akak dulu pun seronok jugak walaupun macam dah tak ingat kenangan time tu.....
adakah sudah terlalu lama? atau urat memori banyak dah putus?

Oh ya..., dalam perjalanan ke tangjung karang aku stuck sejam tak bergerak langsung dekat stesen komuter sg buloh. Polis tutup jalan untuk laluan le tour de-langkawi...

Heh depa nih! awat sesuka hati tutup jalan lagu tu? kalau ada yg nak terkucil , terberak, terberanak...!!
Agong lalu tutup jalan, sultan lalu tutup jalan, anak sultan lalu tutup jalan, tengku mahkota bike tour lalu tutup jalan... lori terbalik tutup jalan.... ni beskal nak lalu pun tutup jalan!!! suka hati perut jek...

Hangin tak payah ceritalah... dengan perut pun masuk angin.... sib baik aku tak peknen... kalo peknen, time-time lapo tu mau aku lompat ke lorong sebelah kung fu meka-meka yang naik beskal tuh!

Namun memandangkan laki aku tak bayar tax dah... malas lah nak komplen banyak-banyak...

Sekian hapdet entri buat ada-ada sekadar mencari semangat baru minggu ni.... malas sungguh apatah lagi selepas lepak-lepak gussip dengan berlian semalam..

1 comment:

anikerap said...

huh.. lama x singgah umah ni...
citer kena tinggai lagi ker.. alalalal ciannn...

tapi den cian jugak kt diri den...
da 2 bulan lebih x nmpk2 lg batang idung laki den..

baek den wat pelamin umah org... keep bz