Thursday, March 18, 2010

oh omeh kenapa ekau mahal?

Kenapa nak cerita pasal omeh? tiap tahun makin mahal.... tiap tahun mesti naik harga...

Harga terkini dalam rm138/gram... 12 tahun dulu cuma rm31/gram... lebih 400% naik!.. harga ais kerim cornetto pun tak naik sebanyak tu..

Di jusco rumah aku ada poh kong aje.. nasib baik... kira dugaan tak banyak... lebih-lebih kedainya sebelah capcom (kedai mesen game bebudak...) lagilah aku avoid dari jalan dekat-dekat situ...

Di Alamanda ada habib, tomei, s.wan jewel.... perrghhh.... yg depa display kat luar tu memang kenyanglah dok ngadap sepanjang hari... takyah makan pun takpe...

Kalau masuk kedai... alamatnya bajet 2 ratuih sah naik 7 ratuih... manaleh tahan daaaa.... meleleh je air liur aku nengok koleksi depa..



Yang laki aku dapat, ni haaaaa......... berbotol-botol air mineral pree...

habihhhh.... manjang telan air liur nengok aku milih omeh... haha... koring tokak... tu belum citer peluh mengalir laju kat dahi... mahu dia terjun kat kolam air kat center alamanda tu..


Ni hadiah besdey aku tahun lepas.... oleh sebab tahun lepas banyak habis bajet beli rumah, pindah rumah.... aku mintak cincin je laaa....

Alhamdulillah permintaan omeh time besdey takde masaklah buat abe gapo sebab dia merokok... ungkit...jangan tak ungkit.....
sehari sekotak...seploh hengget tu.... kalau setahun berapa?
mau tiga rebu nam ratuih... kali doblas tahun kawen dah berapa?
mau berambu-rambu omeh kat leher aku dah ni haa..... tapi malangnya itu hanya sekadar teori ... huhuu...

Kepada korang yang dapat laki tak merokok, pi cari alasan lain ek....


Tahun ni aku dapat berat sikit dari tahun lepas.... walaupun nipis je bak kata bakal besan aku.... sikit-sikit pun takpe....
aku dah nyaris-nyaris gitau abe gapo aku takmo omeh tahun ni....

Dan oleh sebab dia dah nak pi us tu hari... advance adiah besdey yang regenya tak sampai 5 bulan rege kotak-kotak rokok dia.... dapat le jugak buat ada-ada turun kat anak cucu aku kangg....

Takpun kalau seploh tahun lagi aku masih tak insap dari gila omeh.... bolehle aku kumpul hadiah seploh taun dan trade in untuk yg lebih gedabak...

Psstt.. jangan ingat doblas tahun kawen aku ada doblas ketul omeh... oh tidaakkkk... beberapa tahun pertama kawen dulu aku lembut ati... sanggup tak tukar spenda asalkan laki boleh hisap rokok....
sekarang...no..no..NO.... big NO!

Sekian citer omeh tahun ni... jangan lupa bayo zakat ekkk......

6 comments:

anti-omeh said...

mana nak simpuan omeh berkepuk2 ko tuh..nak bawak gi us kerrr

ahkakbatik said...

psssttt aku tanam belakang umah...
longitud 44 13 24
latitud 33 46 21

jgn habaq kat orang ek...

sue said...

Babes,

memang lawa i suka unique :-)

ahkakbatik said...

belum tahap nak lawan kundan set lagi... nanti i dapat free ek? heh...

razzlina said...

yay yay yay...ko pi US kang aku bawak cangkul pi gali kat
longitud 44 13 24
latitud 33 46 21


weihhh ko jangan main2 kang aku gali2 jumpo bendo lain kang

ahkakbatik said...

err... daimen.. rasonya tu longitud latitud tempat aku tanam piyuk nasik bocor...

petua org tua ek..tanam piyuk nasik nanti dpt menantu tokeh beras...