Sunday, June 28, 2009

citer rojak

hari ni aku takdek specific nak citer apa... memacam berlaku dalam masa 24 jam... kalu satu hari ada 30 jam lagi banyak mende nak citer. malam tadi aku kebuhsanan dok rumah ngan bebi je.. abe gapo bawak bebudak pi cinema nak nengok transpomer... tapi sebab fully book, depa nengok night at the museum dan beli tiket transpomer untuk next week...

aku takmo citer lelebey sebab aku tak ikut..... sob sob sob.... bukan aku salahkan bebi yg kecik menyebabkan aku takleh nengok wayang... tapi aku bengang abe gapo takdok nenen.... kalo ado lamo dah aku suh dia yg jaga bebi... haha... apolah aku mengarut nih..

pagi ni no 2, ajik ada test taekwando nak dapatkan talipinggang ijau... eleh... takat kaler ijau taim hulk naik angin tu lama dah aku dapat...

perrghhh.. ada gaya anak aku jadik pengganti jet li... leh kaya kan? aku leh tumpang kayos...

oh ye tengkiu kat kak june mai singgah blog aku dari benua eerrr.. di other side of the world... ni tuko cakap melayu apa ha? di sebelah dunia yg satu lagi ?.... heh saja nak gitau aku terrer cakap omputeh gak...


arini aku masih sibuk.. mamat cabut ekon tu dah cabut sumer ekon dan lampu aku bawak ke lokasi baru.... rentunglah aku seminggu nih..

ni le gambo ekon aku dah kena cabut ngan syiling aku macam dok rumah sewa.... org dok rumah sewa pun pasang lampu taww...
malam kang aku pakai lilin.... global warming maaa.... korang nih.. tak chenta alam semesta betuilaa...

ni lah kipeh aku guna seminggu nih.. takpek aku bayangkan betapa aku nak sorong kehulu kehilir satu kipeh kongsi 6 orang nih... teruk betui perancangan nyer..

sehari sebekum pindah aku kan kol telekom suh pasang sesiap line tepon kat sana... akan aku pastikan aku takpat berblogging paling lama pun sehari sebab ramai rindu kat aku.... mocik-mocik pendengki dan sijulajuling jiran depan ghumah aku.... hikhik.. takmo ngaku arr? ngakulaa... ngakulaaa...

7 comments:

Ahkak Bling2 said...

mocik batik...kang klu ko nak pakai maid, bg tau awal2 sbb dah ramai org call utk weekly maid, klu weekend tu mmg tak mememenuhi permintaan, klu umah ko boleh wat weekdays...
boleh suh bibik2 tu kemas susun barang lipat kain baju simpam dlm lemari ko siap2 sume...

Ahkak Bling2 said...

aku tau kain baju ko anak beranak mmg melambak2 utk di kemas susun lipat semula...

ahkakbatik said...

basuh lipat gosok rutin aku tiap hari.. leh handle lagi.. tang sental toilet je aku surrender... rumah aku jauh ah dr umah ko.. leh anto ke? hendakle jugak 2 minggu sekali sental toilet..
charge ikut time ke ikut hari? kalo lima hengget sehari, aku bundle tiap-tiap hari terus... heh heh heh..

Anonymous said...

Assalaamualaikum batik..
terharunya akak, batik sambut akak sampai masuk dlm citer rojak...tqvm..

batik nak pindah ke mana?

kakjune

ahkakbatik said...

waalaikumsalam kak june.. pindah dekat-dekat umah gak... abe gapo saje suka pindah-pindah... beli juai.. beli juai tu peberet dia.. balik mesia singgah umah saya ek...

Ahkak Bling2 said...

kira jam la batik, aku anto maid tu pastu dah siap aku ambik le..pastu anto gi umah org lain lak..

ahkakbatik said...

wokeh wokeh.. sebulan lepeh pindah aku kol.. sementara tunggu depa siap leh ajak belian mai gusip-gusip...