Thursday, October 15, 2009

deeeepavali..


aku ni mood nak raya deepavali kot... sakan malas... mengalahkan malas masa time puasa dulu.... pi jusco depa dah tabur beras atas lantai tapi aku tak bawak enpon tadi... tengah charging.

Ada pulak sms masuk... nasib baik bukan dari abe gapo.. kalau idak, aku tak balas dalamasa 15 minit sah bernanah tinga aku kena leter....


Sms dari egen jual insuran... aku nak tuko medical insuran aku... bayo mahal-mahal tapi time nak claim banyak songeh.... itu tak cover, ini tak cover... bila aku pi sepital gomen, elaun harian yg insuran janji nak bagi pun depa banyak songeh. Akhirnya aku nak tuka yang murah, tak payah investment.. burn pun burn lah asalkan ada medical kad dan kalau hassle sangat nak claim pun tak kisahlah sebab bayar murah....
Itupun payah sebab agen aku manjang propose yang mahal-mahal... hangin betui aku...

Aku dah cakap kat abe gapo... takat bebudak ni takyah insuran, gomen cover sebab depa masih sekolah.... wad kanak-kanak sepital serdang tu macam 1st class... tv je takdak...

Tapi agen aku cakap, bila beli insuran, company insuran ni doakan kita agar tak sakit.... supaya idak le nak pi buat claim... pandaiii... pandaiii.....
oklah... aku sambung buat kerja yang ntah apa kerja aku nak buat.... lenkali aku merapu lagi....

8 comments:

hati berlian said...

kak tek takmo buat open haus lagi kewwwwwwwww sempena deepavali ???? hahahaha soklan bernas ni...leh la saya pakai saree pulak datang beraya...

ahkakbatik said...

tulunnnnn lah... ngan ko berlari-lari kejau anak kat taman depan tu ha pakek saree mau berlari kluar pak sanjiv ngan pak raju jiran aku ni haa.. silap-silap laki aku pun lari keluau....

BaNaNaS! said...

huwaaaaa..aku pon nk pakek sari gak tp peyut aku terkelur dari sari itewwww....

belian!! ko amik la isi peyut aku sket top up kat ko.. kito tuko eik... aku amik rantai sauh ko amik lomak peyut amcam?? briliant tak idea aku???

hati berlian said...

oleh kerna ide mu terlalu brilliang maka aku terpaksa rijek....hahahaha

p/s:sebenonya aku takut men letak2 lemak kat peyut...kang jadi sumpahang semilang bulang kang....

otai kayo lemon said...

alo ingga po rengge?

penunggu said...

apa alasang si agen insurans tu kasik masa dia reject nak wat claim hospitalization?

minah kepochi said...

if u don't mind, leh gitau kampeni insurans tu tak?

ahkakbatik said...

great eastern.... bukan reject, banyak songeh... rupanya nak claim hospitalization kena dapatkan medical report dari sepital... bayo kat sepital lak tu rm80 ke rm150 untuk dapatlan report tu je.... aku nak claim rm150 jek... apekehei....

masa abe gapo eksiden masuk sepital swasta pantai medical... ada part yg insuran tak cover macam balut kaki ke... kena ratus gak kuarkan duit ...great eastern gak tu..
agen MAA kata kalau eksiden patutnya 100% cover...

kita pembeli mana baca semua rules... dah kena baru tau.,... agen pun tak gitau sebab dia tak kena so dia pun tatau.... sape yg salah?..... aku punnn salah le jugak beli mende yg tak paham..

gitulah alkesahnya hikayat sibu satu menet...