Friday, July 24, 2009

eeeesok hari raya....eeeesok hari raya....

eeee.. berdebar-debar macam nak naik pelamin lak esok... hikhikhik... tu kato abe gapo.... akuuu... dah tak hengat pun cemana rasa berdebar nak kawen dulu... ntah bila aku kawen pun aku dah lupooo... manjang kelek bebi... putuih dah urat sarap memori aku.. tu pasai orang pompuan mostly ni kawen sekali je kot... debaran dah lamooo.. ilang.

aku tau korang pun tak sesabau nak makan pree.... si demen dah setat pose... haaa .. poselah... rules nak makan umah aku kena minum dulu ayaq mineral satu botol.. saja kasik korang kembung perut sebelum makan..

ramai geng-geng aku ngan geng-geng abe gapo nak mai... aku tau korang nak mai bukan sebab meraikan tujuan kenduri aku.. korang mai bukan sebab nak jumpa aku... korang mai nak makan kamben aku jeee.... takpooo... mak tak kisah nyah...

ni kira lump sum kenduri aku buat tahun ni dan beberapa tahun akan datang... seminggu lepeh raya abe gapo dah takdok sini... sob sob.... aku le sengsorang melayan patblas anak nih... oleh itu kitorang nak raya sakan esok... tapiiiiiiiiiiiiii...............
soli naik loli...
duit raya takdak....
raya kang aku tutup pintu..
aku pi umah korang kutip wet raya kaber balik tabung ayam aku yg aku dah korek buat kenduri esok..

ni gambo kek besdei abg long yg encem esok masuk seploh taun... saja kebetulan .... bukan celebrate sebab tak pernah buat besdei parti untuk dia pun... tak biasakan..
semput weih.... 4 kali setahun..
lom besdei aku ngan abe gapo lagi... tu pun besdei tok nenek depa aku dah buat derk sejak lama nun dulu...
wokehlah geng... esok... kita jumpa disiiiniii.... dii siiiiniiii.......

5 comments:

Anonymous said...

bravo!

lissa said...

weii.. arini besdey si adik la... bley ar sambut dgn bakal abg ipar... hikhikhik...

ahkakbatik said...

herm... aku nengok kakak tu selambadak jek.. maknya yg merenyam semacam nak bermenantu...

Ahkak Bling2 said...

batek esok ari senin tk jd dtg umah mu lah, esok ada hal lak...kat kelang tk dpt nak squeeze..lg pun kodai nasi ambeng tu ari senin tutup le..baru ingt..so kita reschdule la ek..

lissa said...

hek hek.. dah maknye ske kawen2 ni... kak tek jeles le tu....