Tuesday, June 8, 2010

jobless..


Hari ni takde keje..... aku tangkap jelah apa aku jumpa dalam peti ais tu..... korang pun takde keje dok skodeng diary aku....

Pankek ngan wafel frozen bekfes cik mat...





Mat salleh ni kuat minum susu tu pasal tulang besar. Kat mesia susu segar 1L rm4.20, sini 1 gallon usd3.18 .... kira 1L rm2.50 lah..

Lembu asia tak cukup susu abeh kena korban je.



Spicy giler babun... takleh telan. Sekotak ni mahu setahun dok dalam peti ais tu kang..









Oh betapa aku rindu pada tulang ikan di mesia....






Wal-mart takde jual cordial..semua jus masam-masam. Sirap beli kat kedai pakistan.... bila bancuh bau minyak rambut india...huhu... cik mat pun takmau minum.





Tornado??!!
dalam auto car wash daa....




7 comments:

kak kem said...

kat amerika tak de krisis gula kan, ko buat la gula sirap sendiri, pas tu ko jual kat kedai pakistan tu pulak.. batik kayos...

Bloom said...

betul betul betul.... hehehe..

baru sempat skodeng dairy kak tek utk bulan nie..
rupanya dh byk entry...

bloom caya kak tek mampu mengubah segalanya... cayalahhhh!!!!

kucing api said...

hehehe

keeeen said...

ha ah... sirap. pewarna. gula sekilo. kulit kayu manis sikit. jintan manis sesudu kecik. daun pandan tentu tarak. biar gelegak2 lama sikit.

fuhh.. first time bg resepi. resepi sirap.

tapi.. cik mat mau minum ke??

otai kayo lemon said...

keen.. satu lg bahan tertinggal.. bunga cengkih brg sekuntum dua.

ahkakbatik said...

hehe...tengkiu semua bagi idea dan resepi.....
masaklah nya korge saya je minum sirap tu kang..... orang lain memang minum sirap bau minyak rambut...

sapo yg kayo? wal-mart je kayo gula depa abeh saya borong....huuu....

BaNaNaS! said...

ish ish ish.. syusahnya resepi sirap korang... sirap yg ai kenai gula ngan kale merah jer jadilah sirap heheh..