Wednesday, June 9, 2010

aku bagai..sorang pendatang...

Terima kasih pada sokongan kawan-kawan buat aku diperantauan...huhu...... bak kata francesca peter...

"aku bagai..... sorang pendatang....."

aku masih rasa aku pendatang di sini sebab tu rasa tak seronok.... nak tanamkan perasaan bahawa aku adalah rakyat amereka yang tiada beda dengan rakyat amereka yang lain walaupun rambut ku itam... mataku itam.... hidungku pesek....huhu.... macam tak ngam jek bunyinya.

Ohya... semalam dah berkenalan dengan jiran-jiran .... depan rumah latino...wah! di sini aku berjiran dengan ugly betty cakaplu......
Bahasa latin di sini dianggap bahasa kedua.... sokkabo, papan tanda,flyer, brochure semua ada translation ke latino.

Jiran bawah black dan pakistan...majmuk sungguh. Mat salleh sumer dok apartment 1-2 bilik je... blok aku 3 bilik... anak ghamai...

Semalam member dok ym...terkedu dengan citer aku dok us.... selama ni katanya dok terkesima dengan citer musuh ketat dia yang dok citer best-best je dok amereka.....
Elehhhh.... tokeh cekelat... dia pilih nak citer yang best-best je... tak adillah...
Aku pulak pilih citer yang tak best je....pun tak adil jugak...hehe...

Dan atas permintaan sorang member nak tengok apartment kat us.... emmm alahai.... kalau dok terperuk je dalam apartment idakle rasa macam dok us... sama je ghopernya macam kat mesia daaa....




Ni rupa bentuk dari pintu depan... hujung belakang tu master bedroom. Kiri kanan bilik2, toilet dan utility room. Sewa usd875.
Kira sewa ni antara yang termurah untuk 3 bilik dan ni je yang available untuk aku pindah minggu lepas.









Hall ... dok mesia ke..dok amereka ke.. bebudak ni suka bergelimpangan depan tv..... nak kena bentang duvet nanti...






Kitchenette ....








Coffee table buat meja makan..... tak larat layan cik mat menjerit nak dok atas kusi masa kat mesia.... sini sumer dok atas lantai...




Washer dan dryer baru sampai semalam... beli 2nd hand. Harga baru boleh cecah 1k-1.7k dollar sepasang.... abe gapo bayar 300 dollar jek....

Aku tak samak sebab tak rasa depa pi basuh anjing depa lam mesen tu..... ekeke.... lawak bodo....



Balkoni yang ntah apa-apa.... kayu macam nak reput... dan permandangan swimming pool yang tak boleh bagi cik mat nampak.

3 comments:

Anonymous said...

bosa eh rumah pendatang amerika nih...

razzlina said...

apa pasai baca tajuk entri ko ni aku sekonyong konyong terbayang PATI ekk ??????? hehehe larikkk

ahkakbatik said...

ini PATI draip odyssey tawwww.....!!

(berlagak jangan lupa..)