Tuesday, June 1, 2010

melayu di oklahoma city dan toronto


Semalam kami meluangkan masa travel sejauh sejam setengah (dalam 160km) ke Oklahoma City menyambung silaturrahim dengan keluarga melayu yang sudah menetap di us selama 5 tahun....




Katanya nak balik for good next year kerana risaukan pelajaran bahasa arab anak depa...

Aku.... bakal menghasut agar mereka tinggal lebih lama temankan aku di sini... muaahahaaaa!
Selfish ek? belasah ahh.. apa aku pedulik!!

Yang kelakarnya anak depa danish dan haziq, sama nama dengan anak-anak aku... apparaaa... punya berjuta nama kat donia nih boleh sama 2 beradik nih!.

Tinggal di perantauan ni yg paling seronok bila jumpa kawan senegara.... macam-macam boleh cerita dan umpat.


Pagi ni pulak dapat call dari Toronto... cayyyang kak june spend bape dollar untuk call saya. Suara kak june lembut dan muda bunyinya.... tak macam suara aku yg sangat kepoh..... nak kena muhasabah diri lepeh ni nih!

Perjalanan dari tempat aku ke Toronto rasanya makan lebih sehari driving non-stop.... kalau perjalanan pergi balik berhenti-henti ambik masa 6 hari 6 malam, aku kena spend kat rumah kak june paling kurang 6 hari 6 malam gak...baaaru berbaloi....... heh....

10 comments:

razzlina said...

Ni aku quote balik apa ko tulih kat ateh tu:



Tinggal di perantauan ni yg paling seronok bila jumpa kawan senegara.... macam-macam boleh cerita dan umpat.




Komen ai:

yappardaaaaa...duk kat obesi pun asik hengat nak ngumpattt jerrr...

macam mana la Melayu nak maju dan berdaya saing dengan penuh kompetitif ????? cuba la pikir permasalahan donia yg lebih mencabar dogma pemikiran.......haishhhh.....










(satu lagi stetmen dengki lom abis...aku nak pi US jugakkkkkkkkkk)

razzlina said...

uwaaaaaa....aku jelesssssssssssssss huhuhu

ahkakbatik said...

ek eleh... ko hengat obama tu tak ngumpat hillary ke blakang-blakang... udahle pendek, laki pun carik pompuan laen... sejibik macam soi lek jek...

(ni translate bahser mesia le....jgn tak caya.., obama pun kenai soi lek haper...)

kakjune said...

Dah jumpa org kita kat sana rupanya..
Ok lah tu.. ubat rumahsakit (homesick)..hehehe..
tek, jgn terpedaya dgn soreku yg menawanmcmbeliawanjelitawan (hehe)...saploh dolar unlimited tek...teruklah ang kena layan call akak...unlimited kan...hehehe..

kucing api said...

hehehe... lepas ni dapat le kaktek jejak kasih dgn kak june kat toronto..

Anonymous said...

kot2 berubah fikiran dak kak tek ni..
berubah fikiran nak berbesan, sbb dah mula bersilaturrahim dah tu..hehehehe



izleez

ahkakbatik said...

huh! saploh dolar unlimited call?
ado tak seploh dolar unlimited petrol? leh saya drive pi toronto..... heh...

kakjune said...

ada kalu, elok akak yg sampai dulu ke tulsa.. :)

kakjune said...

cuba google wind mobile..
services dia kalau kat sini, berangin lah sikit (sikit je), sesuai dgn namanya..tp very de saving la banding yg lain2.

ahkakbatik said...

dah gugel...wind mobile tu canada punya.... masuk us jadik t-mobile yg hampeh niih....

emm takpelah.... kajune je kol saya..hehe...jimatttt....