Monday, April 12, 2010

sindrom h1m1

Flu H1N1 pula adalah sejenis demam selesema walaupun ia jenis unik yang menggabungkan elemen flu babi, burung dan manusia. Flu H1N1 boleh berjangkit 24 jam sebelum seseorang mangsa menunjukkan tanda beliau dijangkiti.

Tapi aku takde kena-mengena dengan penyakit ini... aku dijangkiti sindrom H1M1 .. yang disamaertikan dengan huruf H untuk hari-hari dan M untuk malas... heh...


Minggu lepas aku menghabskan masa aku menganalisa kerja rumah yang diberikan abe gapo untuk mencari penginapan yang bakal aku duduki di Tulsa, oklahoma.

Ada berdozen-dozen apartment fully funish yang ditawarkan yang mana lokasinya hanya beberapa minit dari ofis laki aku.... nak balik makan tengahari katanya...

Aku buat spreadsheet distance ke ofis, room rate, amenities.. lengkaplah.. macam tugasan sekolah dulu.... siap paste gambo lagi...haha... tekujut laki aku betapa takde kejenya aku....


Oleh sebab projeknya kebanyakkan short term, tak berpeluanglah aku menyewa rumah unfurnish yang agak murah dan menambah harta benda dari car boot sale......



Walaubagaimana pun... tak kisahlah... lotih dah aku ngadap 4 orag budak-budak ni sorang-sorang... hujung minggu bawak jalan-jalan , orang lain ada laki.. aku takdok laki... huhu....

laki aku pun tiap kali webcam dok bercerita plannya bila aku anak-beranak dah sampai sana... letih ah bah dok bercerita je.....
dah sebulan dah bercerita tapi aku idak pun sampai-sampai lagi kesana... huh!....

Tapi yang pasti tanggal 14 mei adalah hari bahagia aku... di mana abe gapo bakal menaiki pesawat pulang ke malaysia...
errr.... walaupun kapainya mendarat 2 hari lepas tu... takpelah.... hati aku start berbunga-bunga dah masa tu.....

Dah .. itu je cerita aku kali ini.... ca cin cau...

4 comments:

sue said...

i suka gambar apartment yang last sekali dengan swiming pool etc nampak best

ahkakbatik said...

tulah i tengah usha bikini nih...heh heh...

tp yg tak laratnya melayan bebudak cuti summer nanti...manjang nak mandi..

sue said...

alah apa susah, hubby kan ada outsource kat dia la lol

ahkakbatik said...

haaaa.... been too long jaga budak2 all by myself, i lupa i ada hubby...haha...