Friday, September 11, 2009

apa beza susu nih?


ape beza? aku pun tatau.... syasya minta mamil gold sebab dia slalu nampak dalam tom-tom bak.... mahei nak mamposs....

slalu aku bagi dutch lady 456 je.... bukan sekadar murah tapi kalau depa kata dha, bha nih aku tak nampak apa-apa kesan pun kat anak aku..... dutch lady kata susu depa dah cukup bagus... cukup khasiat.... mamil gold kata depa leeeeebih lagi bagus... lembu depa pi skolah kot...
pernah bagi syasya mamil gold sekotak jek... leh dapat 2 dutch lady weih.... sebulan dia minum 4 bungkus dutch lady yg rm23/bungkus... dan dia tetap aktip ngalahkan anak orang len... tinggi pun dah sama ngan budak darjah 2..... anak jantan belian lain le... nampak tak cukup zat.. hoho... melepeh nasik istana aku ari nih.....

syasya pulak minum 5-6 botol besar sehari... cepat surut le isik ekaun maybank aku cenggini kalau tuko mamil gold....

lagipun aku baru dok pk-pk saplimen aku banyak abih bulan nih.... sib baik imedeen kat watson tengah pomosi less 46 hengget atau mungkin aku kena carik alternatip lain.... eemmm... minum jek air mineral bebanyak...

kalo aku simpan wet takyah makan saplimen... perrghhh... leh topap omeh lagi tiap sengah taun.... tapi nak sarung golang pun terketar-ketar lak nanti.... ke korang rasa okey je badan korang tak amik apa-apa saplimen? apesai aku rasa lotih semacam jek... takmolah nanti tulang aku patah dulu dari abe gapo... yelah.. dia tak penah branak... urat lom putus....

atau sakit-sakit macam mak aku..... branak doblas kali..... nak pegang apa sumer nengok tangan dah terketar-ketar..... umur lom 60.... nyonya yg dah 60 pun leh speeding 120km/j lagik.... dia 3 kali je masuk sepital...

wet rayo dah kira-kira... anak sedara ada lapanblas... adik yg lom abih skola ada 3.... tu 5 hengget tak main... koman-koman kaler pepel selai..

anak-anak kawan dan jiran errr..... (psssttt.... kalo korang tekan loceng tu takdak org bukak punya..... nyorok... kihkihkih)..

hari ni hari masuk elaun... dah tolak-tolak bil memacam... insuran pun jatuh bulan ni pulakkk.... time-time tak raya idakle pulak kena bayau... aku nak pi nengok list belanjawan lagi... apa yg dah bayau apa yg belom.... rutin tiap bulan selagi idup.... adehh... lama lagi tuh kalau tak kena hat etek....

6 comments:

hati berlian said...

aku tarak amik saplimen apa2 pun...tapi aku tak la aktip macam ko...kejap2 jadik supir geng bas skola, kejap2 jadik tukang kebun, tukang masak, penari gelek ah macam macam la....


owh. baru aku ingat...ko lagi TUA dari aku...itu la pasal aku slamba rock jer tanpa saplimen bhahahaha....

ahkakbatik said...

ek eleh... bukan tua tau... aku kuar awai je dari peyut mak aku... tu pun aku lom pandai pakai lipstik ko pun dah kuar jugak...

aku dah serender jadik tukang kebun... lalang aku mencanak naik... ni nak upah 3 otomen ko cabut lalang... oleh sebab depa tak reti kira wet lagik dan cik man suka makan wet syiling.. aku kasik wet kertass!!! monopoly!!

nasiriah said...

bersempena hari duit hari ni, maih nyanyi.

ada yang panggil ringgit
ada yang panggil dollar
ada yang panggil baht
ada yang panggil rupiah
semua ini duit
bikin orang belit

duit! duit!
di mana kau duit
duit! duit!
hutangku membukit

ahkakbatik said...

ni sapelak nyanyi sumbang mambang nih... piching ko sampai bazar ramadhan hah!!

BaNaNaS! said...

ni susu anak aku arrr.. mahei nk mampos.. aku simpan tin jer da tinggi umah (flat) tiga tingkat ko tu...ko kali la tigablas org anak aku...bukan dabel golang omeh ko lagi dah doublas dabel leh dapat...


kalu syasya nk rasa sama sebijik mamil ko amik dugro, semua sama jer dlm tu kecuali mamil ada immunofortis (cek sdn spelling nyer), means kalu anak kita minum mamil ada la perlindungan dari sesema ker, flu bodo bodo ker..

nk tau naper aku tau? aku kol mamil sdn tanya depa apa bezanya selain harga yg mahei nk mamposss..nyampah aku..anak aku kalu season flu kena flu jugak..minum pi la sedozen botoi sehari..

maka setelah aku timbang tara ala2 cite thangathirai yg salu aku nengok tu aku ckp sama jer dugro & mamil.. sebab anak aku yg pakar susu pon takleh nk beza rasa mamil ngan dugro MuhHhahahhHAHha...eksen sangat nk susu mahei..

nk tau lagi beza susu mamil & dugro?? .. kalu iklan mamil semua anak cine, kalu iklan dugro semua anak melayu..so sebagai omputeh aku beli iklan melayu arr..sapa suh amik anak cine berlakon iklan susu mahei! nyampah aku..

pssttt : time somi aku kasi wit aku beli dugro time somi aku nk beli sdn susu bebudak aku suh dia beli mamil..hasilnya..taraaaaa..

sekian comment aku utk hari nih..

ahkakbatik said...

ko nya komen kan.. sejibik citer thangathirai.... oleh sebab itu budak sudah tau membaca dan tau beza tulisan mamil dan dugro...
wokehler aku beli setin mamil dan topap je ngan dugro lenkali.... asaikan tinnya tetap pakai mamil gak.. haha... cerdik tak aku walopun tak minum susu?...