Wednesday, September 30, 2009

h1n1 2nd wave

tajuk omputih.... cerita bahase melayu lah.. letih nak cek kat dictionary akunya grammar kang... hujan dah 3 hari berturut-turut... minggu lepas pun suhu rendah.... macam kat obesi... kabus je takde. Peringatan dah diberi banyak kali pada semua, gelombang ke 2 h1n1 bakal melanda....

Aku.... dah 3 hari kena allergi gatal-gatal tapak tangan dan lengan... (saja bagitau supaya korang tak mintak aku buat open haus).... ekkkk...!! bukan kurap tau!!... suka-suka korang buat andaian...



Tablet clarinase pun macam dah tak jalan... aku tukar zyrtec.... nose block pun dah kurang sikit.... syasya dah 2 kali kena allergy mendadak satu badan... seriyau aku... tak dapat kenalpasti apa punca.... jadi kalau kemana-mana bekalan clarityne syrup dan hydrocort cream mesti ada...



Semalam aku sibuk... sibuk mencurahkan idea bernas aku di blog yang sanun... (ooo... gelak korang ekk...). Akunya passion berblogging pun ada sikit sudah turun.... a.k.a maleh. Selain bawak syasya ke klinik gigi... tunggul gigi lama tertolak keluar di gusi atas.... menjerit-jerit kena enjek bius.... aku yang dah tua ni pun seriyau beb... harini dah lawa...

Mahei oi besaukan anak dara nih...(sambil kerling berlian...) hantaran kena berbaloi...

Tahniah juga buat mak eton/aku ler ni/patin/lissa... banyaknya nama ko daaa.... yang bakal melayan karenah bebi taun depan... bakal tak tido malam.... bakal muncung mulut sedepa laki maleh tolong... jangan lupa kalau gegirl kasik nama Agnes Batika... kalau boboi... Enrique Iglesius... belasah...

Ini bangkit cheese yang aku order 2 minggu sebelum raya tapi dapat malam tadi, 2 minggu lepas raya.... terbayang-bayang rasa melt in ur mouth yang aku melantak free kat rumah kawan aku tahun lepas.... korang pi cek kat gugel ek kalau nak rasa... mai umah aku, aku sorok...

6 comments:

dr GG said...

woit! awat nye gigi syasya lagu tu? ni konpom omak eh tak cukup calcium masa pegnan tu.

hati berlian said...

umang aiiii...banyaknya ubat syasya neh....lagu nih aku suh anak aku bukak parmasi la...jimat skit...errr belajo jadi pharmacist...errr takpun tabib sengseh...ubat tradisional jewwwwwwwwwww...

BaNaNaS! said...

eiii sakitnya aku nengok gigi iteeeewwww... dr wat apa weih dia cabot teruih ker...

ahkakbatik said...

Apesai sumer mpatbelas gigi anak-anak aku hancur sebelum masa ek? takkan dari muda remaja dulu dah tak cukup kalsium?
sulung pun cenggitu gak..

doktor cabut pakai playar leee... masa gigi tu terbonjol tak sakit pun cuma bukan tempatnya kan.. kenalah cabut gak...
sapu ubat kebas.. pehtu enjek lagik.... pehtu doktor godek-godek... goyang-goyang.. tuko playar.. syasya dah menjerit2, merembis-rembis ayaq mata... pakkal le golang aku cakp... takmo pengsannn... takmo pengsannn....

la ni dah cung.. up lagi hantaran!

eiza said...

batik tima kasih byk2 eh....sudah di ujung jari mu, mpi ke genggaman ku...

kesian anak ko batik....
batik cuba ko pantanggkan anak ko ayam, udang, sotong,ketam, kerang, daging kambing...anak buah sy mak dia pntgkan sume tu...dah lama tak kena attack. asthma & ekzema tu...

eiza said...

eh bila korangs nak mai umah aku, geder2 wild raya...batik lps ko anto anak gi sklh mai la shah alam, angkut sekali si berlian dgn otomen nya tu, mak etoon kata nak mai. mai la sesama...otai pun kata nak mai...meh la jemput sume sape nak dtg..rasanya u ols yg keja kena ambik cuti atau mc le...sbb kita weekend tak free dah..hb ada jek schdule dia...