Tuesday, September 8, 2009

chef blurr...

semalam aku banyak masa free melangok depan pisi sebab cik mat tengah piyed agaknya meragam tak pasal tak kasik aku buat keje langsung... dok golek je sebelah dia atau dok ateh riba aku masa aku berblogging....

so aku memanfaatkan masa sewaktu berpuasa ini untuk menambah ibadat... chewah..... masuk myresepi tak boleh aku masuk hanieliza fotopages.... kira ibadat le ni cari resepi nak hidang kat laki ....

ni gambo kerabu mangga chef hanieliza.... kalo juai kat bazar memang sah aku tapau...

aku angkut bebudak pi jasko cari mangga muda...


err.... ni gambo bukti aku potong mangga ek... bukan tapau tau....





tadaaaaa............... apesai kaler macam tak cukup? heh heh... standarda arrr.... aku chef syiok sendiri manader cukup bahan lam peti es... apo yg ado jelah...

pesanan aku.... kalo ada tamu yg ramai... elokle buat sendiri... kalo macam aku takat aku ngan abe gapo je makan... beli jelahhhh....

harini ateh permintaan otai yg poser belom cukup sebulan... aku dah tuko lagu-lagu rayo buat santapan tinga.... dengan ucapan jangan lupa korek tinga.. kang tak dengar lagu jangan salahkan pisi...

dan memenuhi permintaan cik puan pisang yg berposer penuh kusyuk ituh .... nak cuci mato... dan aku tak sanggup menolak permintaan wanita solehah ituh.. hikhik.. (permintaan yg aku tunggu-tunggu) walopun aku malu-malu kucin nak tunjuk.... dah ado tak tunjuk baik takyah pakai ek...
ni aku kasik nengok sikit dah arr.... tunjuk penuh kang ko kuar airmata darah kang......

(request bolian... aku tuko gambo jelas sket kasik korang histeriaaa...)


---------------------------------------------------------------------------



oleh sebab pisang hampir histeria tapi takmo ngaku... nih aku tambah gambo...

15 comments:

hati berlian said...

aku dah besaukan mata aku yg bersinar sebab makan pati innershine nih...tapi apsal aku tak nampak jelas jugak golang omeh ko tu tek ????

kasi zoom in la...bio pisang tu histeria lagi jadik jombie kampung pisang hahaha

hoit banana, aku baca ko punya bolognis ari nih...wei aku dah lama dah menyampah kat blog ko...apsal ko tak allow komen dari aku cuma leh guna profile Name/URL ekk ??? nyampah haku...pi mengendap kat blog ko tapi tak mampu bersuara cam aku melalak kat sini...macam stalker pulak rasanya....nyampah nyampah nyampah!!!!

ahkakbatik said...

yolah yolah.... ni yg kembang montot aku nak tunjuk nih... silau buto kang jgn salahkan aku..

hati berlian said...

waaaaaaa!!!!!!!!!!!!! nyesal...nyesal aku suh kak tek kasi zoom in...jantung aku sudah buat larian kuda liar...dup dap dup dap macam mahu pecah....jeles sehhhhhhhhhhhh....

mak aiiii dabel line you...kalah golang aku...

ini membuatkan aku ber transpomasi jadik jombi...o tak...o tak...eh silap...o meh..o mehhh...

ahkakbatik said...

sabau.. sabau... ngucap pepanjang.... ni omeh terkumpul berbelas taun aku pi lebur nih.... ko baru tawen 7 taun.. lom cukup syarat...

ingat pesanan dari kementerian korga penyayang..... pektis gelek hawai bebetui... malam jemahat takmo miss... jus qaseh tolan bebanyak.... mekacey..!!

BaNaNaS! said...

yarabiiiiiii dable punya silau!!!! tu bebetui dable ker atau ko tangkap masa tengah test kat kedai???? jawab batik!! jawabbbb!!!! (sambil kembang kempis lobang idung tak pueh ati=dengki)...


design mcm pojaan ati aku jer??? huuuwaaaaa... balik mlm nih aku nk wat strip pole dance kat laki aku arr bior pengsan pole dia aku kerjakan!!!...dengkiiiiii...huuuwaaaaaarrrr!!!!! tennsennnn,.....nyampah!!!!!!!!

BaNaNaS! said...

weh bellian ...mana aku tau takleh komen...aku kan buah cempedak diluar pagar, apsal nk amik cempedak kena pakai galah?..hehehehehe...
nanti aku cek it out

ahkakbatik said...

keh keh keh.... tak kesah arr ko kata aku test kat kedai... maknanya aku dah merasa letak kat lengan... muaahahaha...

BaNaNaS! said...

tTTTTTTTTTTiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIddddddDDDDDDDDDDdaaaaaaaaKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!....

otai kayo lemon said...

ha ha ha
ha ha ha
ha ha ha
ha ha ha
ha ha ha

otai kayo lemon said...

err batik.. kasi besau lagi.. boleh dak?
den dah tuo.. tak torang do tu/
magnifying golas tak do.

hati berlian said...

otai....saya dah 2 jam histeria ni otai....tuksah lah suh dia zoom in lagi...

pstt otai...otai wat tak nampak jer golang dabel line tu...konsentret pada tangan dia yg berurat2 tuuuuu...saya buat tuu la baru berenti histeria...istighpar istighparrrrr....

otai kayo lemon said...

tak po.. malam kang den cabut rantai omeh ket moto atok eh..

kita tengok.. sapo punyo lagi godang!

kucing api said...

hehehe.. adeh pocah perut..

ahkakbatik said...

otai.. dgn leher otai yg comei tuh rantai moto atok tu lilit kat pinggang ka?... keh keh keh...

otai kayo lemon said...

hah! gelak.. gelak..
den lilit ket pinggang.. den gelek la..
geger geger gitu!

hu wa ha ha ha!

sure atok eh terus boli sejongkong kasi den!