Thursday, September 10, 2009

hat etek.. hari insap 5 menit...

Hari ni aku insap... betui-betui insap nih...
Malam tadi dalam pukul 11 aku dikejutkan ngan isi sms dalam enpon abe gapo.... abe gapo le bacakan kat aku... aku tak curik baca... err depan dialah.. blakang-blakang hanya aku dan Dia yg tau...

sms dari member skolah dia branch manager rhb tempat abe gapo apply loan rumah aku nih... biasa apply loan pakai loyer la kan.... Opis loyer tu dekat opis abe gapo gak... baru jemahat lepeh abe gapo jumpa dia langsaikan baki stamping document rumah aku ni...

Malam tadi waktu menunggu masa berbuka... loyer tu dah dipanggil Ilahi.. (arwah Mohd Rezal Haron dari Noorhuda dan Partners Wisma Central Jln Ampang) .... Innalillah hiwain na lillahi rajiunn.. umur baru 34.... 34 you... mudo dari aku.... ekk.. aku bukan 17 ker?

Cause of death... hat etek... silent killer among older people kata pak gugel... 34 dah tua ke? Kalau aku baru 17 aku kata 34 tu dah tua le.. patutlah dah time 'pi'... tapi oleh sebab aku bukan 17, aku kata 34 tu teramatlah mudanya lagi... huhu...

Aku tak pernah jumpa dia personally tapi abe gapo salu citer dia share bukak firm sendiri, bawak bmw, dok kota damansara... anak-anak sah kecik-kecik lagi... ngan kata lain hat etek ni untuk org banyak pikirlah kot ...

Hari ni kita dediket kan entri ni untuk mengenal serba sikit kenapa boleh kena hat etek... ada potensi pada kita?
aku tak kot... sehari bape menit je aku guna otak untuk berpikir so takde stress... huk huk....
Macamana lak potensi kat laki kita?...
omakkkk... mana aku nak pi ngan patbelas anak-anak nih!!!....

Penyebab hat etek selain genetik.... stress, cholesterol, smoking, takde exercise, etc.. pembentukan plaque di saluran darah menyebabkan darah tak lancar..



Ni gambo plaque yg terbentuk di saluran darah.

Symptom... aku baca kat gugel kurang lebeh macam pedih ulu hati masa kita peknen... err.. kupi tak penah peknan kan.. hikhik... sesak napas dalam 15 minit je sebab tu ramai yg ignore simptom nih... tau-tau masuk sepital teruih gol...

Sape yg syusyah?....yg syusyahnya meka-meka yg ditinggalkan mengejut.... yang dah 'pi' tu dah rest in peace...

Oleh itu korang pilah gugel dan surf lagik pasai hat etek nih... aku takmo tetiba konter aku tak naik-naik sebab dah takde pembaca.... atauu..... blog aku dah di stop apdet... sebabbbb.... aku yang dah takdeeee.... jgn lupa sedekahkan aku al Fatihah taww..

14 comments:

hati berlian said...

hu hu...aku pon insap limo menet baca blog ko ari neh...

oleh sebab itu, ari ni aku pospon dulu buat nasi istana...esok la aku wat ekk...ko datang kolek ya esok ari...eton ngan otai pun samo lah...kucen ngan banana pun leh gak nak raso nasik istano...tapi korang kena la mai amik mengadap ratu permaisuri(aku la weii)...

otai kayo lemom said...

aiseyman! balik tangan kosong le aghi ni.

ahkakbatik said...

leee... awat tak habaq nak wat arinih... kalo tau aku pospong blog ni lenkali...

awat sakan nak wat nasi istana nih... musykil aku... emm musti ado udang sebalik bazar ramadan...

otai kayo lemon said...

err den jomput diri den poyi buka umah ekau je la berlian

ahkakbatik said...

minggu depan aku balas tolo japloque je leh tak? sedozen tolo aku watkan untuk ko..... mende len takde sepesel aku reti buat selain reti makan jek...

hati berlian said...

hehehe...aku baru bangun titon...kalo korang datang ari ni makan tolo mentah ajo la bhahaha...nasi istana masih di istana kayangan...

err otai bole ajo nak bukak poso kek umah den...tapi kelam kabut la sikit...sebab tigo otomen tu pun bukak poso sekali walopun diorang tak poso...itu psl la den sogan nak ngajok orang bukak poso kek umah...

Inchek Teddy lagi la...makin dekat waktu berbuka macam orang poso 10 ari...lepas bukak poso baru cun balik...hehehe

ahkakbatik said...

weih.. sebenonya kan.. minggu lepeh aku ada pi umah ko.. nak anto apa ntah aku dah lupo.. ikan bilis kot.. heh heh...
kengkonon nak wat seprais... aleh-aleh bmswara ko depan umah.. pintu tutup...

amboi... salu pintu bukak je.. ni ado laki siap totop pintu... pehtu aku malu-malu tikus.. aku jalan teruih... lenkali aku tepon dululah ek...

ahkakbatik said...

otai awat tak bukak poser ngan tok? tak baik gado-gado tawww.. nak raya kang tak dapek omeh raya..

kucing api said...

hehehe.. wah nasi istana? mengidam plak dah.. walaupun eden tak reti nak pegnen, tapi eden reti mengidam hohoho..

eden nak pi kertih ni.. nanti tanya kalau org teksi tau kat mana ado nasi istana.. nak raso la heh..

otai kayo lemon said...

ekau tak reti nak pegnen?
hah! tunggu le..
jgn kata pegnen.. beranak pun reti tauuuuuu!

otai kayo lemon said...

err tek oi! bilo maso den gadoh dongan atok eh?
isy isy isy..

err den bukan nyo gadoh.. bio war beb! bio war!
ha ha ha

hati berlian said...

lohhhhhhhhhhh...iyo ko ko ado lalu dopan umah aku ??? bulan poso nih inchek teddy balik awai...kadang2 kul 2 udah terpacak kat umah...pastu dia berlenggeng jo main game...itu psl tutup pintu...kang ado yg hat etek nengok kemontokan tubuhnya itewww...hahaha....

BaNaNaS! said...

baru jer nk insap baca entry batik teruih lupa insap baca komen korang...nyampah aku

otai kayo lemon said...

ini hari den jadi org istano!