Monday, March 7, 2011

how women should look like....

Tajuk je omputih.... entry melayu sebab tak reti nak translate...

gimana wanita harus kelihatan?
bagaimana wanita harus berpenampilan?
herrgghhh...

Saja kaktek terdetik nak merapu lagi hari ni memandangkan banyak ucapan tahniah pada kaktek yg kononnya kelihatan seperti 18 tawon...

oooohhh.......... sakan korang kipas kak tek ek.....
nampak bohong sangat ler anak mpatbelas nampak macam 18 lagi....
korang kipas dapat aper?
jangankan beg coach, kicap kipas udang pun takdenya kaktek nak bagi.....


Dulu-dulu zaman sebelum millenium kaktek tak kisah langsung pasal penampilan.. tudung kaler hitam je sebab boleh masuk dengan semua kaler baju.... tudung putih untuk budak sekolah je...
Almaklum masatu masih bergetah.. pakai serkup mak limah macam datuk ct pun nampak comel lagi..... comel macam ct ler.... hikhik...
ni tak tipu tau tu pasal abe gapo dok terpikat....


Walaupun kaktek bukan peminat fasha sandha lebih-lebih lagi sebab dia comel dari kaktek ...tapi ni gambo contoh ler org muda..... lawooooo aje.....
(sob sob..... teringat kaktek jaman dolu-dolu yang takkan dapat ku ulang kembali.... sob ...sob...)








Nanu Baharuddin.... 42 tahun... dulu kaktek minat sungguh dengan si Nanu ni.... bagi kaktek susunan gigi dia sama dengan gigi Fazura menjadikan mulut dia cantik...... tak sama langsung dengan gigi kaktek..ehek...





Cuma dah masuk 40-an ni buat kaler rambut cenggitu macam tak sesuwei sebab air paip kat obesi je boleh buat rambut anak melayu jadi perang-perang... air kat mesia tak boleh... kecuali pi mandi kt sungai kelang...


Favorite kaktek si Vee .... tolak tepilah kes cerai bukak tudung pakai balik tapi dia memang cantik..... dengan umur 38 thn dah beranak 5 kali masih nampak macam baru kawen dulu...




Harap-harap orang nengok kaktek sebijik macam Vee walaupun hidung kami berdua tak sama saiz...huhu....



Salah sorang idola kaktek selain Zety Aziz dan Dr Siti Hasmah adalah....... Dr Wan Azizah.... lambang wanita kental.....

no mekap... no tacap-tacap...... jimat banyak tapi masih nampak cantik di usia 58 tahun...





Last but not least lepas godek-godek...... nampak pulak satu gambar ni... umur 59!!huuuuhhhhhhh......... kaktek punya next target!!!!!!!!!!!!!!

nak pi borong jamu mak dara 2 dozen!!!!!!
.
.
.
.
.
.
.
.

9 comments:

:cahya schatz: said...

biyau benau kak tek nak jd mcm kak nita...

~jeet~ said...

kak tek, kalo stndard gambo last tu, sy rase jamu mak dare pon x cukup..kena tambah suntik botox, vitamin C, O2 treatment, etc...etc...etc...

bnyk tuh...saya rase segudang kicap kipas udang nye rege tuh...;)

Anonymous said...

"Almaklum masatu masih bergetah.. pakai serkup mak limah macam datuk ct pun nampak comel lagi.."

Ye la.. haha.. Mcm rumah lama.. banyak kena renovate, tukar cat, tukar itu ini... nak kasi nampak baru.

Waktu masih baru... original pun nampak comei.. hehe..

harnidahussin said...

haha..lawakla kak tek ni..sy ni kalau pakai tudung hubby cakap macam makcik2...kalau bukak tdung baru nampak muda belia..apakah maknanya tu?

BaNaNaS! said...

apsai ahkak batik letak gambo ai? nk kena claim royalti nih..

"Fasha Bananas"

ahkakbatik said...

liza...awat... tak caya kaaaa? kaktek pun tak caya...



jeet... kaktek start dengan air tadahan syiling dulu...



cik anon.... saya pun dah start kena reno nih.... huhu huwaaa....


nida/.... haaa tu maknanya welkam tu club mokcik-mokcik..hikhikhik...



pisang... hekkk.... errr...heekkkk..... aku dok pk ni tang mana yg sama ngan si fasha tu...

somuffins said...

AB
Tu sebab I suka jadi SAHM aje.. takyah bergaya bagai. Masa kerja dulu pun tak bergaya, apa lagi sekarang tapi calet2 lipTEK adalah harus ..

ahkakbatik said...

CS... tak tidur saya sejak bangun pagi tadi..(ni baru tengahari.. heh) dok mikir apakah menda nya SAHM itew.... maka saya simpulkan ia adalah

Saripah Aini buaHati ciksoM... betuikaaa...
macam tak best jek...

somuffins said...

AB ku ..

SAHM macam kita2lah kekdahnya. Stay At Home Mum, gituuuuu..