Thursday, October 29, 2009

cubic 3x3

Tajuk hari ni macam high tech sikit.... saja nak tunjuk walaupun aku desperate housewife idakle kenal garam ngan gula je....

Sebenarnya aku takde benda sangat nak merapu hari ni tapi aku paksakan juga memandangkan jiran bolognese aku mula menunjukkan belang meng-update blog dia tiap hari... kalau aku tidor macam jiran-jiran bolognese yang lain sah blog aku macam blog depa... dah berantu....

Dan hari ni aku berazam rehat dari pergi forum...... (pada yang tak kenal aku sah kata bagusnya surirumah tu join NGO punya forum membincangkan masalah negara....) haha...
betollah tu!!
beeeetol sesangatt!!
betul forum tu takde gaji...

Ini semu gara-gara 'cik ani kerap' tu yang manjang ajak aku membincangkan hal-hal ilmiah yang tak abis-abis... cayalah....

Hari ni aku berazam nak menyelesaikan masalah cubix 3x3 nih.... sedangkan anak aku yang baru kenal dunia seploh taun ni boleh buat.... adehh.... mak bapaknya dah malu dah ni..... aku nak celen dia sape boleh buat lagi laju....
cuma masalahnya aku baru lepas 2nd step... semua ada 8 step... adoiii.... banyak lagi nak kena fikirr....

pepagi belum gosok gigi dia dah kemaruk menyelesaikan puzzle nih.... tu belen aku buat malam tadi tak abis..... manjang gaduh ngan bapaknya sape lagi terer... respect lah ngan bebudak hi-tech ni... semangat berkobar-kobar nak setelkan satu-satu masalah......

aku kenal cubic ni dah bertahun dah... berpuluh tahun to be precise tapi tak terfikir nak setelkan semua kaler.... dah tua-tua ni baru menyesal..



huh!! tensyen je masa aku kelik gambo ni dia dah setel pun.....
wokeh... aku nak pi sambung mengubic!!

7 comments:

adik manis said...

peh ni leh try 4x4, 5x5... dan seterus nya!

ahkakbatik said...

weih ani kerap... leh tuko nama ko tu tak... nak muntah aku menyebutnya...

3x3 pun amik masa puluh taun... 4x4 tak sempat kot... kasik can cucu aku lah nyetelkan nye..

Unknown said...

alamak.. terbuat onar lak kat comment ni..
sori tuan khemah!

wakakkkaka... wokeh! tada hal.. ani kerap pong ani kerap ler...

kt opis ni ada cubic tu..
tp ahku pung x pahang2.. lembap otak ni!

Unknown said...

ilmiah yer??!!!

berasaaapppp telinga rase :D

ahkakbatik said...

ye udah.... cemana aku nak sebut nama baru ko nih!! ne-amp-tey-am-kerap?...

penunggu said...

ahkak...saya ni udah jadik penunggu blog & yahumel, jarang2 sgt dpt ngadap tp page terbukak camtu aje, seksek nk melayan anak 5 ploh ni jek....

arini dpt kelik kat blog cik ani kerap ...walaaa....kretip nyer dierrr... ahkakbatik kretip cam dier kerr

ahkakbatik, pomot aa lagi blog kengkawan ahkak

ahkakbatik said...

tu le pasai.... kalo kak tek wat goblog macam ani kerap tu kang dia lak tak leh carik makan.... kak tek sayang kengkawan... tak mo tutup piyuk nasik kawan....(alasang baek otak kiri aku memang besh!!)