Monday, October 19, 2009

cucu atok ke 23..

ahad lepas aku balik setapak umah mak aku.... mak aku dah semeyes gitau cucu nombor 23 dah keluar...... dengan kata tersirat suruh aku balik le tu...

pak aku kata ni cucu gegirl yang ke 9... aku dah malas nak kira biarlah pak aku yang dah takde kerja tu dok kira berapa cucu dia........ ada 5 lagi adik aku belum kawen... cucu no 23 ni pun baru anak pertama untuk adik aku yg nombor.... sat aaa... aku kira.... 10 tahun beza dari aku haaa.... adik nombor 8.
Rasanya pak aku akan dapat cucu lagi 20 lebeh kot... kalau kenduri kena buat kat dewan atau kat padang... anak cucu je dah dekat seratus....




yang ni anak abang aku.. cucu gegirl nombor 8, cucu keseluruhan nombor 22....

8 tahun jugak beza dengan abang dia... lepas nengok syasya gedik aku.. depa berangan jek nak anak pompuan lepas dapat 3 otomen.. akhirnya.... tulah aku dah cakap beribu kali ikut tips datok fadilah kamsah... tapi kalo tak jadi salahkan fadilah kamsah ekk.. jangan salahkan aku...




ni gambar apa ek? oooo gambar makan petang umah mak aku... oleh sebab bukan aku yg berpatang, belasah je beli goreng-goreng... tensyen adik aku yg dalam pantang tu tengok...



on the way balik aku singgah nursery kat puchong expressway tuh... gila ko masuk situ... rasa semua nak borong...

tapi oleh sebab aku laki bini tak kreatif langsung dan buta tanam pokok... kitorang beli pokok ciput-ciput je dulu buat blaja-blaja..... tu esok le aku letak gambar.... hari ni berlemoih aku mencangkul... sejibik macam kris dayanto depan umah aku tu haa...
pehtu senin semalam kena terjah ngan anak-anak jiran beverjalilhills lagi... seriyau jek nengok depa main bola dekat pokok aku...





aku letak gambo kasik korang cuci mato... saja gambar cantik, aku tepek je la...


















5 comments:

hati berlian said...

cumilnye beby gegerllllllllllllllllll..........

aku tengok dengan penuh syahdu...

tapi aku insap...famili aku kaya ngan boboys...anak sedare aku ada 24, dari 24 tu pompuan cuma ada 5...diulangi 5 sahaja gegerl...yg lagi 19 tu jantan, masuk ngan otomen aku maka nisbahnya ialah 24:5

maka aku insap...kalau la aku *peknen* (fuh fuh, hembus pi men jauh jauh) maka kebarangkalian nak dapat jantan lagi memang la besau...

maka aku takat meleleh ayo lio nengok gegerl orang udah la....hu hu hu

aku le ni said...

melopeh ler bolian nak merasa anak dia tulis "mama comil. mama cantik. mama sungguh cantik". wakakakakkaa...

ahkakbatik said...

siyes anak laki ngan pompuan lagi peel... kan.. kan.. kan... etonn....
terai je lagi... ko leh 5 lagi banak.... mak aku las anak umuq 44... nenek omputeh tu las anak umuq 60... hokey aper...

aku le ni said...

erkkkk nape aku rasa mcm ayat kak tek yg pes tu macam tak lengkap jek.... y kak tek y? ada sumpahan lagik ke? ngeh ngeh ngeh...

ahkakbatik said...

ko apesai dari semalam dok tak pahang tulisan aku nih!! taule peknen.... awat org peknen makin banyak songel kaaaaa.....?????