Thursday, October 22, 2009

rona roni makaroni dan pai gembala kambing

eton monteng lagi.... sehari sebelum ponteng dah beritau aku nak melepak kat umah aku.... apalagi.. koling-koling jiran sebelah dan persiapan memasak pun bermula... sakan-sakan kengkonon anak-anak nak makan... alasannnn.....

resepi eton semalam adalah rona-roni makaroni sifud..... aku skill masak makanan western ni memang kurang sebab perut abe gapo perut jawa..... kalau nak makan, pondok pizza lah jadi persinggahan peberet aku...

yang best nyer... huhu... bakal besan aku bawak pai si gembala kambing... gembala kambing mana ntah dia pi tala resepi.... aku lupa sesangat nak tangkap gambo... sebab masa berlian mai bau pai tengah naik.... palagi.... bebudakkk... pi main jauh-jauh....

resepi korang carik kat gugel lah ek... shepherd pie... senang je buat rajin tak rajin je macam aku...


ni rona-roni makaroni si eton....
pun senang ... bawang, cili tomato, sotong, udang, sos tomato, garam, gula, makaroni dan daun bawang/sup...



leka mak-mak vogeh makan... haaa kau.... 2 budak ni basah lencun main paip air kat porch .... lantak koranglah bebudak.... dah namanya bebudak kan....

ni dah disarung baju anak sulung aku.... spenda pun tak pakai ...

moral story hari ni.... err.... anak-anak jantan aku tukang kutip menan dah pi sekolah.... aku malas nak ngemas, aku sorok 2 kotak menan..... akibatnya bebudak tu main air kat luar... haha....

----------------------------------------------------------------------

info tambahan.... kat blog list aku ada blog baru bakal besan jutawan ganti JK Rowling aku nak keluarkan novel..... haaa... jangan ingat desperate housewife ni mesorat tingkap je.... sempat mencungkil bakat terpendam ... bakat aku je aku tak dapat identify lagi sampai sekarang...

nantikan kemunculan novel sulung Puan Berlian JK Rowling.... (pssstt... berlian.. komisyen promot 10 percennn....)

5 comments:

BaNaNaS! said...

cissss apsal skema nk mampuih bakal JK ROLING tu haaaa.. tempat komen pon tarak apatah lagi tempat romen, aku nk komen pon takut tengok keayuan lagi keseriesan blog itew....

ahkakbatik said...

ekeke.. tu blog untuk minah-mat bahsa baku... buat buku bahse merapu macam aku sah kena lembaga penapis... takpe arr korang merapu kat sini je sementara aku lom kenakan yuran bulanan...
manachi memember aku sumer wat duit jer...

snowite versi boroi said...

yuhuu..yuran tu nak wat tambah koleksi dabel line kerrr (stetmen dengki)

hati berlian said...

wokehhhhhhhhhh!!! ari ni baru dapat beramas mesra dengan modem tersayang...

aku dah tambah kotak jeritan kat bolognese aku...sila la jerit....

aku rasa kekok lak ngan bahasa2 skema macam lam lubrary nih...aku rasa pas ni goblog aku tu aku nak tuko imej la...merapu2 cam goblog kat tek besh...macam makan switsour ikan kerapu....mmmm beshhhhh

kucing api said...

hahahaha...