Friday, October 30, 2009

kek cotton jepun

semalam aku buat kek cotton jepun tu lagi... udah bahan semua aku yang timbang.... jiran aku tu tolong kacau jek... elehhh.... anak dara aku pun boleh buat... pastu ngaku dia yang buat pulak... chaiisss....

hasilnya mestilah jadi kali ni... menggagau aku pi jasko cari tepung kek superfine... tepung kek halus laaa... pakai tepung gandum pun boleh tapi pastikan di ayak supaya tepung ringan, kek pun naik.... (tip ni tak tipu taww.... yang ni aku bebetui pandai.. bukan berlagak pandai..)


dan aku sengaja takmo gitau berlian nak suruh tolong kacau kek... sebab kalau dia tau aku nak tangkap gambo tangan dia... hah!!.. sohih melangok le aku kat luar umah tunggu dia nak sarung jam 'G'(gonjeng) dan rantai sauh walaupun rantai sauh dan jam tu tak mainkan peranan langsung dalam pembuatan kek cotton jepun ini!!!!...

bukan aku buli kawan tawww...... udah meratap merayu umah takdek modem kannn.... win-win situation laaa ekkkk...






di atas kesabaran aku memonitoring kerja-kerja cik puan berlian.... akhirnya..... tadaaaaaa.......





dan hari ni aku masih belum khatam mengubic.... ni las sekali aku buat malam tadi kul 12.30.... hari ni petang sikit kang sah dah terer plus nenen cik mat, masak, jadik supir...... tungggguuuuuu.......





haaa... jeles... jangan tak jelesss.... hanya orang IQ tinggi je boleh buat ni tawww.... IQ sama dengan budak seploh taun ke atas... pi cek otak korang sama ngan budak bape taun..!!

18 comments:

razzlina said...

wuihhhhhhhhhh...canteknya tangan...haluih sungguh jari jematrinya, macam tuan puteri kayangan.....tangan sapa la noooo ????

(hahaha mesti ramai yg muntah pas ni)

ahkakbatik said...

tangan mane? tangan yg pegang kamera tangkap gambo tu ke? lalalala...

patin said...

mak aiiii kecahnya dapoooo.... ni mak budak ke budak umo 5 tawun yg masak niiiii????

anikerap said...

nak tuntut ilmu gak cis kek tuh! asik beli kt jasko jer!!!
laki aku suko tu...

anikerap said...

mak aih!
tgn tu mana pi golang omehnyer?
ni tgn maid ker? tgn belian ni?

ahkakbatik said...

haa.. tulah patin.. nampak sohih pakai dapo orang len kannnn khaannnnn......

weih anikerap!!... laki ko ada bape ko sibuk nak wat sendiri nih?!.. pi beli jelah!! kang buat tak jadi menyusahkan aku nak tolong ko trabel-shut!!

anikerap said...

ala kudukut laaaa

hati berlian said...

enniiiiiiiiiiii!!!!

angkat kain jemurannnnn...
ujan dah turunnnnnnnnnnn!!!!

hati berlian said...

menchi aku, batik snap gambo masa aku tengah bizi godek ramuan ciskek, tanpa inpom aku...kalau idok, aku selak la lengan baju dulu, kasi tunjuk bling2 sama jam gessss...menchik menchik menchik

ahkakbatik said...

ujan kat vista tu haaa.... ado mak buyung kempunan malam jemahat...

| Wedding | Needle | Thread | Art and Craft | said...

mlm2 jemahat jgn sebut arrr..
nnti aku dpt claim pehtu turn batik lak..

DIY la yerk!!
wakakkakak

| Wedding | Needle | Thread | Art and Craft | said...

demen,
baju kering..
ujan turun baju basah balik.. 8X
angkat hjg minggu biler time x keje...

baju da kejung.. :D

ahkakbatik said...

ko ni salu diy le nih pepandai propos kat haku... choyyyy.....

psssttt... berlian..jasko nih ada kedai diy baru bukak... jom pssttt jom!!...syyhhh...

anikerap said...

weyy... ni limo vogeh yg hajo..
tu pong aku baca kt salah satu thread dlm forum 'ilmiah' sanun..
dia ler yg tulih...
anyway idea bernas tuh!!

so limo vogeh?... i follow....

BaNaNaS! said...

apokebondo idea imiah aku tu arr????...series aku lupessss

hahahah nampaknya walopon aku salu marang erapu marang kepunderrr ada gak kaki polow eik... err err meh arr jemput masuk blog ahkak...kelik lapasn blas kali baru baca eik..maceyyyy

razzlina said...

ko DIY pakai tangan manual ke pakai alat yg kak esah duk pomot tu ???

~~~ soklan tanpa tapis ~~~

ahkakbatik said...

oooo leh manual ker? kena pi tengok demo nih!!...

~~~stetmen org inesen~~~

razzlina said...

ha demo ??? demo nok gapo (abe gapo) ????