Wednesday, July 29, 2009

Tak payah!!

hari ni aku emo sikit... lepas baca blog-blog pasal h1n1, lepas baca news pasai teoh terjun bangunan abih sumer orang kena soal, lepas baca dcck pasal memacam masaklah rumahtangga..... ciput sangatlah masaklah rumput aku yang makin botak nih...

abe gapo pun pi mesia timur sampai ahad, aku banyak masa nak bina ayat-ayat educated sikit sementelah belasah lauk sup pagi petang untuk bebudak tak berapa sihat ni..

teringat aku dengan iklan konsert jom heboh malam minggu lepas.. emm.. dari aku anak sa, dua .. sampai patbelas orang mesia masih taksub dengan konsert.... jom heboh lah, akademi fantasialah, gang starz lah.. one in a million lah.... dulu aku peminat tegar jugak tapi genap 2 tahun ni aku tak nonton langsung siaran macam tu.... age factor.... dan aku tak mau anak-anak aku simpan cita-cita nak jadi artis..... doktor gigi boleh.... kang leh beli umah 24 juta kasi aku tumpang sekali...

teringat jugak aku dengan plumber/wire man aku si roslan yang dah 2 bulan aku tak dapat kontek..... abis semua 6 nombor enpon dia off manjang masa aku nak bagi kontrak umah baru aku ni .... ni sah kes lari dari ah long... kesian pada 2 bini dan 8 anak dia walaupun aku tak pernah jumpa depa ......

semalam aku terbaca post si bling-bling pasai persatuan kebajikan yang baru dia sertai... tahniahlah bling-bling... senang ati wat keje kalau laki kata... "terpulang atau sukahati".... dan lagi besh kalau dia cakap.. "emmm bagus tuh!"... err.... tu kalau aku kata "bah takyah bagi wet dapo bulan nih... bah pakai wet tu beli jam baru ka.. laptop baru kaa..."
...kalau otai cakap omputeh kat atok.. "Big NO No No".... abe gapo cakap melayu je ngan aku..."Tak payah!".... Oleh itu nak kasi otak aku berfikir... aku bertenet, blogging dan siram rumput... psst tambah sket.. jangan korang pk siram rumput tak pakai otak... pakai lor baii..

jiran-jiran aku ni payah nak nampak muka... masing-masing sibuk dengan hal masing-masing dan takde sape nak melangok kat luar rumah paneh-paneh nih..... tapi aku nak tayang yang aku dapat ini!!!.......

baru aku tau cha ya nun alip ni kalau ada jemputan depa mesti mai bawak hadiah..... aku kan jowo.... orang ajak mai, aku mai le bawak perut jek....... heh heh heh...

8 comments:

daffodils said...

tangkap syahdu lak baca posting batik hari ni.

are you feeling the blues?

otai kayo lemon said...

aiseyman! den tak bawa apo2 pun hari tu.
kecoh yo ado lah.. ek?

batik said...

mana tak syahdu dafi... ekkk... dafi baca blog haku??!!
mana tak syahdu tai... esok malam jemahat.. abe gapo jauh kat sanun... bebudak tak cehat... sob sob.. huwaaaa!!!!!

otai kayo lemon said...

alahai sian nya..

err buat pyjamas party le?

ahkakbatik said...

camner nak buat.. malam jemahat sumer unavailable... ado yg tiap malam unavailable macam si eton tu haa.... huwaaa!!

kucing api said...

hehe.. la kak tek tgh blues rupanya..

wah besh la wild party kak tek.. meriah!!

geng bas sekolah, hell's angel pun datang ramai2 hohoho..

ahkakbatik said...

manader blues... kak tek tak minat blues.. dangdut okle.. semalam goyang gerudinya selo sikit..

lissa said...

hahahhahaah tau jek kak tek ni time2 aku unavailable.. konpem letak kamera ler tuh!

smlm jumpa bespren masa darjah 6. dok ym2 pehtu dia ckp nk kol mlm smlm.. pehtu aku ckp ha tak payah ler.. aku unavailable.. ekekkeke!