Tuesday, July 21, 2009

rumput oh rumput.. kenapa engkau mampos..

aku takdek citer le arinih tapi kesian kat korang kan dok jenguk umah aku... udahle tiap ari idang semekut meri jek..... sib baik ayaq sirap.. kalo idak.. ado ayaq tapis jek...

hari ni aku dah jimat 2 henggit tak yah bayo kat syabas sebab ujan... takyah siram rumput... ropernya payah jaga rumput ni ekk... oleh sebab baru nak idup... kena pastikan tanah sentiasa basah.... aku letak cow grass jek .. sib baik le si lombu new zealand tak mai umah aku... abih di makannya kang...

eh.. kita blajo pasai rumput ek ari nih..
cow grass ni paling murah.. alah.. rumput padang menan tu jek... satu kaki persegi leh dapat dalam 50 sen.. kalo korang pi paww jek rumput kat padang tu leh dapat pree.... pehtu koyak-koyakkan dan letak le merata.. kang dia tumbuh cantum le jadiknya....

seminggu pertama kena pastikan ayaq yang melampau banyak.... peh tu kalau tak ujan, siram seminggu sekali jek...
aku dah kecut perut tunggu bil syabas nih.... dulu bil aku lepas potongan doplas hengget, aku bayo 50 sen jek sebulan...

kalau rumput filipina atau kapet... mahei le... leh cecah rm2.50 2-sqft... nak jaga pun leceh.. ayaq banyak.. mamposs... ayaq kurang.. mamposs...


ni aku nampak dalam 5 percen rumput yang kamal hassan letak, dah mampos.. manataknya.. punyalah ciput dia koyak-koyakkan rumput aku..

aku ni jakun sket.. almaklumlah dulu tanah abih kena tiles... ni ado sekangkang kera... kecohnya je lebeh... heh heh heh....


ohye.. jangan lupa letak baja taik ayam.... ni bukan taik cicak tau.. 40 kilos rege tigaploh hengget jek leh tabur sebulan sekali dan 40 kg tuh leh tahan 5-6 bulan laa...

yoleh.. manatau korang leh guna ilmu rumput yang aku turunkan ni bila-bila nanti ek... lasss ... sekali kalo maleh jaga rumput...
niiii... haaa....
tabo jelah batu 3 suku... awat depa panggei lagu tu.. den tatau...

8 comments:

otai kayo lemon said...

uarghhhhh.. ngantoks nye den. ni apa kes cito rumput potang2 ni?

cito ah kambing golek ko.. eh kambing tu dah boghi ko makan jasmin n melur.. kasi up raso daging tu ek?

ahkakbatik said...

saboo tai.. saboo.... kamben den terlepeh lagi tu ha... lom semelih...
seko utang kekah cik mat tak abih lagi.. seko lagi wat ada-ada... ado 2 eko haaa... larat nak kasik abih?

otai kayo lemon said...

mm bekkkkkk ek ek.

weh! tik.. kambing ekau makan rumput kamal hassan tu ha!

h said...

pasni aku suh cikman pi berak kat laman umah ko...baja organik tuuu hahahaha
habih la aku kena maki ngan tuan punya goblog nih

hati berlian said...

pasni aku suh cikman pi berak kat laman umah ko...baja organik tuuu hahahaha
habih la aku kena maki ngan tuan punya goblog nih

hati berlian said...

hikhik...suri, kuar dua posting lak...aku tadi cam besa la tengah nenen cikman...so teraccident la tokan enter sebelum waktunya....suri kak tek...

ahkakbatik said...

oohh takpo... takpo... besakan lah ek.... ko tatau lepeh ni tiap posting aku deduct singgit dari kedit kad laki korang..

hati berlian said...

pst batik, utk aku...ko deduct dua hingget leh tak? singgit utk ko, singgit lagi aku punya laa...kamong la, yu ar mai frenggg kanggg