Wednesday, July 15, 2009

sepital, antu..... kisah seremmm...

pepagi lepas subuh tadi dah kejut bebudak.... ulangan ke sepital serdang.... occasion yg paling malas aku nak attend... manataknya... sah berjanggut menunggu nih... tapi abe gapo kata anggap le ni aktiviti yg lain dari rutin aku tiap hari... emm.. oklah tu... layannzzz....

oleh sebab aku le bibik aku le supir makanya abang-abangnya yang takde kene mengena ngan kes sepital ni pun kena seret sekali... apo nak buek.. kat umah takdok bibik...

memula pi register kat kaunter luar tu ha... kena bayo rm5 satu kepala untuk non-gomen.... staff gomen kena singgit kot... patutnya aku yg tak keje ni dapat pree... betuidak?
aku bayo untuk 2 kepala...



ni kaunter peadriatric pulak.. ambik nombor lagi.... aku dapat nombor patbelas.. emm.. alamat 2 jam lagi le nak kena panggil nombor tuh..











soo... kita pi makan duluu......


setel check up kol 11... mamat kecik dah mengamuk aku terus bergegas balik.. ubat tak sempat ambik.. esok le mai lagi... ubat pree...

citer sepital dah abih... mana citer antunya?.. ek eleh.. nak wat lawak bodoh le tuh...
manader lawak bodoh.... kan lepas perkataan sepital tu ada koma.... bukan sepital tu yg berantu... antunya bab lain le... udah BM cukup makan, salahkan aku pulak bila tak paham... choyyy...!!



ni garam kasar ngan lada itam abe gapo baru ambik dari darussyifa semalam.... dah janji ngan penunggu rumah ni nak pagar harini.... sebab tu malam kelmarin mamat kecik takleh tido... bising sangat kot dia dengar penunggu-penunggu tu pindah umah angkut perabot...


alkisah umah aku ni 2nd hand 8 tahun tapi kosong... owner tak pernah duduk... abe gapo tak suka beli rumah belum siap, takut terbengkalai.... so kitorang salu cari umah siap yg kosong dan owner desperado nak juai.... murah dari rege developer cakapluuu....
ustat hisyam darussyifa tu cakap lenkali pagar dulu umah baru pindah... hek hek.. tak sabo le ustat...

selama seminggu dok sini idakle ada apa-apa tapi pagar umah ni cuma melengkapkan aje... yang utamanya penghuni rumah tu sendiri menghidupkan 'nur' dalam rumah tu.... (chewah.. ustat macam tau-tau aje aku rajin ngaji.. hikhik... ngaji dalam mimpi lee..).

tipnya lagi kalau baca yassin dengan niat menghalau jin jahat, kenalah bukak pintu depan dan belakang... ni halau orang tapi pintu tak buka... loyar buruk ke apa.... (hissh... loyar buruk sungguh mulut ustat nih... macam tau je itu hari aku baca yasin tapi tutup pintu... takut gelap kat luar..)..

ajar anak-anak bagi salam nak masuk rumah samada ada org atau tidak... penuhkan rumah dgn kasih sayang.. ngaji dan zikir....

emmm... sesekali baguih jugak kena tazkirah kepala aku nih... manjang nak merapu...
udah oklah.. aku nak berzikir nih... maleh nak merapu kat korang lagik...

12 comments:

Ahkak Bling2 said...

lah rumah ko berhantu ke??? nape tak ckp dari aritu..idak aku takut sgt, sbb aku lg byk gangguan..baru2 ni aku buat lada hitam, serbuk kayu manis & garam kasar...kayu manis tu kena hancur2kan...yg mana jd serbuk tu tabur kan gak la..abih jiran blkg umah aku bersin2 bila angin tu terbangkan serbuk kayu manis tu kerumah derang...kesian jiran aku tu..agaknya derang ada resdung tu yg alah dgn bau kayu manis tu, sambil tabur2 tu baca ayat qursi & 3 qul, pastu aku sambung sekali dgn ayat yg ustazah fatma zahra tu ajar...

Ahkak Bling2 said...

entah le umah aku ni kdg rasa mcm citer x files lak dah..benda tu dtg ada masa2nya...

Ahkak Bling2 said...

laki aku penah marah2 sbb aku dok sibuk2 psl benda tu..paastu aku ckp kt laki aku, awat nak marah2 awak ke yg bela benda tu..lg hangin laki kau..he he..laki aku ckp wat tatau je..masalahnya benda tu mengacau...

abyad said...

belajar jurus le.

ahkakbatik said...

jurus tu ape tai?

rumah aku takdek ape-apelah... precaution je... garam ngan lada itam ni kena doa-doa dgn niat kata ustat laa... itu pasai mintak kat darussyifa je...
pastu kata ustat kena layan bende-bende macam manusia jugak.. cakap baik-baik suruh keluar dari rumah.. takmo tengking-tengking ...

abe gapo dah cakap suruh keluar dlmasa 3 hari setat ahad lepas sebab nak pagar rumah so kena gak tunggu 3 hari walopun garamnya dah ambik awal-awal.. kang marahhhh depa perabot tak abih angkut aku dah pagar dulu.... hoho...

hati berlian said...

laa....umah baru ko ni ado antu jugak ke ???

ke ko hangkut skali jean yg ado kat umah lamo tu ???

heh heh...jangan marah atas kecabulan mulutku ini...kes aku tak amik insuran molot la ni...

tapi siyesli...aku rasa umah ko takde apa2 la...aku pi 2 kali pun takde rasa apa2...takde la rasa x file ke hapa ke...

tapi cam ostad tu cakap la, umah lama orang tak duduk of course la geng2 jean suka lepak...buat port depa...

tapi baguih la ko pagar umah tu....as precaution...

rajin2 la mengaji...Insya Allah jean yg jaat takmo mai...

umah lama aku dulu, tuan umah kasi sewa kat cina...siap lam bilik ada tokong...selamba badak jer Teddy hangkut tokong tu n letak lam tong sampah...

pastu aku mengaji la tiap2 malam...Alhamdulillah, takdo apo2...
Che Man yg masa tu baru umo 2 bulan pun takde la nangih keriau...

cuma tikuih yg banyak....eughhhh

ahkakbatik said...

ek berlian.. aku baru masuk umah ni seminggu ... ko dah mai 2 kali??!! nampak noo ko ni keje bertandang jek..

hati berlian said...

hohoho...aku asik betandang kat umah ko tu bukan apa...aku buat lawatan tapak tuuuu....


nanti ko pi us ko nak suh sapo lagi 'jaga' umah ko tuuuuu...

psstt...ni aku cakap terus terang la...ko pi US nanti bek ko kasi aku duduk umah tu...kalau tak nanti tatau la jean mano la yg buat port kat umah ko....ngeeeee!!!!! (gelak ala mak lampir)

ahkakbatik said...

aku bukan aper... ko yg kata view umah ni lomantik.. aku takmo dipersalahkan kang aku balik us tau-tau anak ko dah sedozen....
sapo yg syusyah? akuuuuu... jugak yg syusyah cat rumah balik yg penuh ngan lukisan mural..

BaNaNaS! said...

lada itam tu kalu taruk dlm bihun soup pun sodapppppp

ahkakbatik said...

kalo mai umah aku, aku goreng bihun ado lada itam tu takyah tanya mai dari mana lah ekkkk....

Ahkak Bling2 said...

batek...ko tak pasang ruqyah ke kat umah ko...ko donload mp3 je...save kat pc mu itu..

mcm kat umah aku, gedegang!! benda tu langgar pintu sliding dari luar tak dapek le dia nak masuk..padan muka dia..