Friday, August 28, 2009

bukak poser ngan nyonya part 2

semalam bukak poser memang meriah ngan makanan.... errr aku takmo ngaku aku yg buat sendiri kang ado je permintaan nk makan pree umah aku....


ni bubuq kacang doyan.... aku beli doyan seploh hengget 4 paket kat jasko... baunya... ya rabbi ya rasul ya maulana.....soooodapnyerrrr.....
time-time poser semalan aku rasa memang boleh abih le seperiuk tu aku sorang makan..


pehtu ado kuih keria... ubi merah made from jasko le jugak....
las sekali aku buat kuih ni masa cik mat masih lam peyut...




ni kuih org malas.... roti isik sadin goreng salut tolo... tapi sodap jugakkk....

yang sepecel nye... emmm..... bau kari kamben pojaan atiku....


ni apo? haa... ulam jantung pisang masakan nyonya....jantung pisang direbus sampai lembut... pehtu tumbuk sambalnya cili api, bawang putih ngan merah... masuk garam ngan pak aji dan tuang pati santan....
takyah masak... sonang betui...

tapi amaran keras buat org yg banyak angin kus-kus dalam badan atau sumput macam aku....lepeh makan rasa nak masuk sepital dah... baru nyonya cakap org sumput takleh makan... emm.. sib baik dia cakap lepeh aku makan.. kalau idak cari batu belah batu bertangkup le aku kempunan...



ni gambo tangan nyonya tengah godek enpon e66 baru dia... aisey omeh dia tak masuk abih lam gambo lah...

malamnya aku pengsan... rasa macam baru lepeh menjuai kat bazar ramadan.... sowilah abe gapo sebab malam tadi malam jemahat.... hikhikhik... malam esok ekk.. malam esok ekk...

3 comments:

BaNaNaS! said...

wahhhhh belitong faberet aku tu...pesal aku pegi aritu ko wat kerang rebuih jer???? ini tidak adilllll!!!!! gulai kamben lagi...nyum nyum nyum... sedapnyer sedapnyer... adoyaiiii...lambat lagi nk berbuka nih!!!!!

hati berlian said...

sib baek aku tak posa...hahaha

ahkakbatik said...

siput belitong?!! heh.. aku specis wanita anggun takmo shhhreeettt... shhreettt nyedut siput.. selekeh tol!! sanggup aku makan beger mek donel jek.