Tuesday, August 11, 2009

untukmuuu.. pisangggg....

ari ni rabu... adiah advance besdei pisang baru je pos... senin tu ari pi pejabat pos punya ghamai orang pehtu takdak juai kotak.... aku balikkkk le dulu... nak nyinggah-nyinggah cari kotak ni payah bawak 4 askar.....
aku ni kan... nak kluar buat keje kena bajet satu keje je leh buat untuk sekali keluar... kang adooo yang setat menjerit.. manooo.. aku nak sorok muko ni haa...
kang orang kato cung bebenor kakak bebudak tu ha.... ngia..ngia..ngia.... pasan tahap gaban..

ari selasa pi pejabat pos lagi.... pun ghamai orang..
aku dah letak lam sampul surat... pehtu nampak nyonya tu pegang parcel siap bungkus cling film...
aiyok!!... ni kalu tak bungkus bebetui mau kuar je sempadan seri kembangan je dah terbarai... aku balikkkkk... le lagi ...

almaklumlah... aku salu masuk pejabat pos nak kuarkan uwet asb je... setem pun aku dah lupa cemana ruper... eton kawen pun jemput aku pakai semeyes... kedekut betol ko ton!!

ni yang aku dah siap bungkus cling film... tengahari tadi anto bebudak pi skola baru pos laju.. esok sampai ek...... letih dah aku angkut ke sana kemari... aku pun dah termimpi-mimpi si pisang sapu mende alah ni kat kaki berbulu dia tuh... hu hu..

oleh sebab la ni aku memang takleh masuk gedung 2 hengget dengan bebudak ni sebab kang hilang doploh hengget... ni kira adiah besdei ler ek... pecah rekod aku kasik advance....
si bedah pun pecah rekod gak.. kasik adiah aku belated 4 bulan.... kalau ada kucen peknen pun dah lama terberanak...

peh ni besdei sape?... si bedahhhh.... err.. 4 bulan lagi ahkak kasik ek...!!.... kak joy... emm.. nak serupa macam pisang punya ker? mende ni kak joy dapat pree jek kat klinik tuh...


pehtu tadi singgah bengkel.. tayar keta tercucuk paku... ada bengkel depan skola syasya... melayu punya... mekanik-mekanik pun cung-cung... aku pi le.. nak tulun meleyu kan.. sambil cuci mato...
pehtu.. emmm udahle wat keje tak cekap.. cas mahei lak tu.. hampeh tol..

3 comments:

pakudayung said...

tu namanya d tolong mentong.

ahkakbatik said...

apo ko merapu bahser jawa kat blog akak ni bedahhh.... sat akak pi tanya pocik gugel d translater apekemende ko cakap nih!!

Anonymous said...

ehhh sy ckp jawa ke???