Saturday, August 1, 2009

kaki ku yg bakal jadik cung..

sori ek semalam tak apdet entri.. maleh gila babun...... tambah cik mat dah 4 hari tak jumpa bapaknya manjang mintak dokong... nak patah tulang belakang aku ni haa...

asal aku ngadap pici, dia mai mintak youtube gummy bear.., so layanlah aku lagu gummy bear tuh.... hapal dah haa... nak dengar aku nyanyi tak? nak dengar? nak dengar?... taknak? tak pe ahhh... aku pun takdak mood nak nyanyi pepagi nih....

ni aku nak share secret recipe nak kasik kaki cung.... nengok kaki aku lepas 2 hari sapu krim ajaib..... ni baru 2 hari tau... sebelum ni lagi teruk crack nya sampai kaler itam kulit mati tu nampak jelas.... lepas seminggu kang aku apdet lagi..
(mesti korang kata betapa bughoknya kaki aku kan... takpelah.. kaki korang pun sama... takyah gitau aku.. aku tau...... aku bebetui nak share rahsia nih..)

aku pakai krim... ni jeee..... selepas 2 bulan aku dok tonyoh kaki aku ngan krim mahei budisop... bodybutter ngan body lotion... rasa macam tak banyak beza.... kalau pakai ellgy cracked heel cream tu ok gak tapi sikit bebenor isiknya.
Aku dapat idea ni sebab syasya kan dapat banyak krim pree dari sepital sebab poblem eczema dia.... 3 hari aku dok tenyeh badan dia.. wallaaa..... kulit dia lembut dan tak kering dah... so aku bangan nak kulit cam anak dara sunti gak la... dan walllaaaa.... aku pau le krim dia....

elehh... macam korang tak besa kan pau mengepau anak-banak adik-gebadik nya barang...

krim ni kalau beli kat farmasi punyalah besau botol dia ... 400g cuma rm13.50 jek.... budisop nya bodibater tu cuma 200g dah rm59.90... cuma krim aqueous ni takdak bau lelangsung lah... kaler pun putih bodoh je..

oklah dah nak pukul seploh nih... nak pi kedai si maniam juai perabot tu cari drawer tuk syasya pehtu zasss... pi alamanda cari cekak rambut... maaaacam kat sini takdak juai....

saja.. aku tensen bapak depa pi outstation syiok sorang-sorang tido ngan aman kat hotel... aku ngalahkan bibik punya kelam kabut kat umah.... aku nak balas dendam nih...

nak pi soping!!.... nak pi soping..!!!!

shopping cekak rambut jek...

14 comments:

Ahkak Bling2 said...

weh batek...mkn le nu age tu kan dh jadik member, ko bg sekali si syasya tu mkn nuage..anak sedara aku yg ada masalah sepesen anak daro ko tu...dah nmpk ada perubahan dah...

tumit kaki ku...mmg sedari dulu menten vogeh gakk...!!!

BaNaNaS! said...

camno aku nk pronounce cream ni eik? jenuh tergeliat lidah aku nk ckp ngan pharmacist nanti...

ahkakbatik said...

pamasis kat umah aku ni pun tergeliat nak nyebut krim tuh!!... ko tunjuk tumit kaki ko kat dia.. kalau dia tak pengsan, dia taule nak bagi krim ape... heh heh heh....

Ahkak Bling2 said...

kalo masalah buruk tumit kakai psl ape ek.korg dah bg kasut mintak balik ek??? keh keh keh.kuang bitamin ape ek???....jiran sebelah kita tu.keja pangkat beso.keja ofis tp mak aih tumit lkakinya ada corak2 stripe....dah mkn nuage...sejak nu age tumit kaki nya dah o.k skrg....

sy wpun dok umah beberapa thn jd suririmah...tkde masalah corak stripe kat tumit kaki.....tak la segan klu nak gi majlis2 yg kena dtg umah org..dok bersimpuh....

ahkakbatik said...

tu masaalah kekeringan... kurang air dalam badan...bila minum ayaq last sekali dia pi kat kaki... kalau tak cukup minum air, kaki le jadi mangsa dulu...

kalau bebudak yg kulit sensitip nih.. sabun pun boleh buat kulit tambah kering.. mandi air panas pun kulit tambah kering... tu pasai bebudak allergik ni doktor kata mandikan sehari sekali je...kalau boleh... kalau idak, mandi pakai oilatum atau krim ni wat clenser pun boleh...

kaki lak kalau salu wat keje lam bilik air pun leh jadi crack jugak.. sabun tu bisa.. atau lantai marble, tiles atau simen cepat serap kelembapan kulit kalau takde tikar atau berselipar..

ahkakbatik said...

apa-apa makan bitamin pun syarat kena minum ayaq yg cukup... sebenonya minum ayq tu je ubatnya...

aku tau,... tapi yang tuuuu... lah paling malas aku nak buat...

hati berlian said...

pakek la selipar lam umah...cam ahkak ni ha...tumitku gebus macam kulit bai eh...bukan bai roti...bayi la...org tua2 kata lantai batu/simen/marble tu bisa jugak....

ahkakbatik said...

aku pun dulu pakek selipar... udah umah takleh letak kapet kang ado yg tergaruk-garuk... pehtu sumer nak pakek selipar gak termasuk bapak budak tu haaa.....

pehtu adolah 10 selipar (5 kiri 5 kanan ) beterabur lam umah ni... tukang kutip..... hakuuuuuuuu lah sorang!!

hati berlian said...

hahaha...anak2 aku lom reti mintak pakek slipar lam umah...so takat ni cuma ada 2 pasang slipar lam umah...aku punya ngan Teddy punya...tp yg dia asik ilang manjang, tp aku wat tatau jer...maleh aku cari...penat2 aku cari pastu ilang balik...lagipun tomit dia memang tak cung...len la tomit aku yg gebus kemerahan cam tomit anak daro...hehehe sila la muntah...muntah ijo ka biru ka coklat ka....kita orang meleyzia kannn ??? (aku tiru dialog susan lankester lam citer mekanik)

ahkakbatik said...

ko totak.. musti ko tatau... selipar kat luar lom citer.. anak jantan senang.. satu selipar dah cukup.. yg depa nak banyak tuhaaaa... cd game ps2...
baju selai sepinggang pun tara kisah.... anak dara aku selipar je dah 3 pasang... sumer pink kaler... lom citer kasut.. 2 pasang....

bapak depa... tu lelaki tuh... asal nampak sandal... beli... bukan sundal ek... selipar pasar malam pun beli... ngalahkan selipar pasar malam 5 hengget aku yg satu tu...

ekk... pocah tombolang aku slipar 5 hengget siap pakai pi jasko lagik..

kucing api said...

pakai wool/cotton?? sandal la kaktek.. beshhh..

saya selalu rembat dari hotel.. eh bukan rembat.. ambik souvenir hehehe... yg besh punya dari mandarin oriental.. yg paling besh dan tebal jumpa kat Hotel Ramada Plaza Doha.. tak pakai lagi sayang plak..

bukan bawak lari bath robe ke tuala.. itu kena beli la.. diorg tak kata pun tak boleh ambik mcm pen2 diorg juga.. hehehe..

kucing api said...

abe gapo tu melambak2 kot boleh bwk balik gak..

kak tek said...

err... adek kucin... abe gapo bukang keje pemeneng sumer kampani tanggung berak cangkung...

abe gapo kontraktor.. kampeni kasik wet pepandai ko cari otel tu termasuk le makan dan sudah semestinya kastemer mintak banjer... tu lu pk sendirik...

oleh yg sedemikiang.. abe gapo salu dok otel cap ayam... jangankan slipar bulu ayam.. otel pun sejibik cam reban ayam...haha.. aku gak yg besh dok umah ado kipeh ngan ekong..

kucing api said...

hahaha..

ooo itu macam ka hehehe.. ok faham2 hehehe..