Sunday, November 8, 2009

citer syok sendiri

hamboi hamboi hamboi korang nih!! pantang je orang jumpa laki.. korang ingat bunuslink... jumpa je korang ingat bunuslink!!.... kasih sayang aku ngan abang gapo tidak semata-mata berpaksikan bunuslink tauuu.. tapi juga menyandarkan kasih sayang itu kepada sikap toleransi, perbincangan secara ilmiah, kualiti masa bersama anak-anak..... (sila muntah siapa nak muntah!!)....

Tapi yang pasti minggu depan abe gapo tak dapat balik sebab kena stand by untuk vvip complaint... huwaaaaa...... cemana aku nak pujuk cik mat ni haaaa....udahle sedari semalam dia dok melekat ngan bapak dia...

Emmm..... sabar.... sabar... tarik napasss...lepassss......... tarik napass... lepass...... tu budak kecik je... takkan aku kalah dengan budak kecik ekkkk..... apa dia boleh buat kat aku.... nakal mengaruk sangat, lepuk jek...


Semalam aku pi mana? emmm..... mokcik aku koling-koling suruh mai umah dia sebab mak aku pun pi sana.....

Ni rumah dia kat semenyih dalam 25 minit je dari umah aku ikut highway skve, silk dan lekas... 4 kali tol lah kot..... tak perasan sgt sebab bukan aku yg bayar tol tuh...

Keluasan tanah 15 rebu sqft kauuu!!!!! gila luasss.... rege rm75k aje sebab ni tanah kebun yang dijual betul-betul depan masjid batu 3. Lepastu mokcik aku pacaklah banglow setingkat kat situ dikelilingi reban ayam ... itik ... pokok jagung ada, mangga ada, pucuk ubi kayu, pisang...segala macam pokoklah depa tanam....

Makcik aku suruh aku beli lot sebelah....errr..... takpelah 'Lek'... kat situ jasko takder... heh heh...

Makcik aku ni adik mak kawen dengan adik bapak aku... kira korge 69 lah.... pi mai pi mai tang tuuuu.....

Hari ni syasya ada konsert sekolah kat summit hotel.... nanti aku kasik gambo baru.... ok haper dari jiran sebelah tu manjang kopipes gambo dari web lain.... tak reallah lah kannn...kannn...... meh naikkan konter aku lagik!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

lupa nak habaq... ari ni belated 6 hari besdey poyak yang ke 25 taun.... heh heh... sori ye poyak.... urat memori den dah nak kaput... anak lima tuh!! ko kawen bawah umur ke poyakk.....

adiah kak joy pun aku utang lagi... bananas nye lagi seploh hari aku dah advance pulak.... mintak mahap le course time management aku dulu fail....

11 comments:

Lemon Dusk said...

tik.. berapa nak jual tu? terminat pulak lah.

ket lahad datu ni jauh bonar nak boli. ceh! mcm bagus! perasantan jek ek?


seriously.. how much?

ahkakbatik said...

tai... den baca komen tai kt emel...manalah ado den juai apo-apo kt blog nih... ooo... tanah sebelah umah mokcik ek?...

taun lepas dia kata depa juai satu lot = 5rebu sqft, rm25K.... tu yg dia beli 3 lot teruih...
kalo minat kang saya tanya balik kot masih available...... nengok takde sape pacak apa2 kt situ lagi...
access road dekat ngan tol lekas.

Lemon Dusk said...

ok.. noted..

err den ter-excited le tadi tu.. sbb minat nk beli tanah n buat umah.

leh buat banglo ayam.. jadi le.

ahkakbatik said...

masa saya dengar rege dia pun saya excited.... abe gapo brangan nak wat banglo kecik sikit dari banglo khir toyo lagi... heh heh... tapi mandangkan kitorang suka bandar... dok le umah tanah ciput nih... boleh le ternak itik seko atas permintaan berlian....

eh... sat lepeh magerib saya semeyes mokcik saya...

hati berlian said...

laaaa...seko jer kerrr ??? abih ko hengat itik tu tak merana takdak pasangan idup ke ???? sian ko inchek itik....

Ahkak Bling2 said...

waah...otai...nak boli tanah leh kami numpang tanam pokok buah wat dusun tu ke nnt, ish best dpt tanam pokok buah laici ke, pokok nangka ke, tanam ubi ke...best..best...cpt le boli, leh la kita sume ni bz body dlm acara pecah tanah atau persamian tanah tu nnt...he he he

ahkakbatik said...

eh bling2... manjang nak numpang.... mung le pi beli tanah... mokcik cakap kat dalam sikit ada rm4/sqft... 5k-sqft baru rm20K... mung beli 4 lot jek... pi main kejar2 malam jemahat sah pancit sebelum setat.....

pehtu leh aku tumpang mung pulak tanam pokok deyan..

Ahkak Bling2 said...

weh wat po men kejar2 mlm jemahat org dok sebok baca yassin taw..kang men kejor mlm jemahat dlm kobun kng hado lak yg tersampok, kensel lak xtvt ahkak mlm jemahat....wakakakaka

nnt la intai2 kot kat mano hado rm20k tu...tp seblum tu nak la tumpang gak tanam pokok laici, aku tak dekut taw nnt leh kita mkn sama2 ko pun leh wat mcm pokok sendiri ye otai...

ahkakbatik said...

oleh sebab permintaan tinggi terhadap tanah lot di semenyih... dan tanya arah jalan yg aku pun tatau nak citer sebab bukan aku yg drive.....
abe gapo drive, aku nenen cik mat sambil pakai sepek mato lalat....(membuto loo.... ) kalau tak pakai sepek sah kena sepuk ngan abe gapo lolap lam keta...

korang carik le highway silk...exit di semenyih/bangi (ada signboard) yg mana exitnya bebetui di kajang perdana (ada tulisan besau kajang perdana ateh bukit macam hollywood tuh)...

masuk ke highway lekas... exit di semenyih.... (atas highway lekas tu kejap je... exit pertama tak silap aku)... signboard tulis semenyih le..

lepas exit, turn right...dalam 2-3 km jumpa masjid batu 3sebelah kiri kubah kuning...

depan masjid rumah yg ke 2 dari jln besar, gate tinggi kaler kuning tu umah mokcik aku....
laki dia pengamal perubatan tradisional so depa sukaa sangat org mai umah...

alamat kat gugel, masjid batu 3, semenyih kalo kurang jumpa.. rasanya tak masuk gugel map lagi sebab kwsn kg.. tapi kat wikimapia, ada.

sekian, arah jalan buat hari ni... maceyyy

ahkakbatik said...

aku tambah sikit lagi ek... lepas exit lekas, kalau turn left hala ke bandar semenyih dalam 15 minit...

kalau tersesat masuk bandar semenyih, cari hala ke bangi lama...
ke bangi lama melaui batu 3 ni takde simpang,....simpang masuk umah orang je... satu tu je jln besar..

kucing api said...

kehkehkeh.. wahhh syoknya rumah/tanah murah..

baguih tu tai boli sana.. ado highway dokek yo..

parah bab toll jo la yo..