Friday, November 20, 2009

is it good investment?

Akukan... sejak 2 menjak ni selalu menggunakan bahasa inggeris sebagai tajuk... kenapa ya.... pssttt... sebenarrnya kalau kita gunakan BI sebagai tajuk, kadang-kadang ada mamat/minah omputih surf google menggunakan perkataan di atas akan kelik kat blog aku dah menolong menaikkan lagi kaunter aku... haha..... lambat ler korang nak kejar... hampir 8 ribu dah haa....

Brilliant tak aku? brilliant... tapi apesal pulak aku berkongsi rahsia dengan korang semua?,... hishh... masih kurang brilliant rupanya...


Semalam aku dengan abe G (siapa lagi...) survey kawasan rumah patin... menurut iklan iproperty ini dan selepas mendapatkan maklumat dari rhb bank, memang below market value. Value sekarang rm120k, dah nego dengan owner dapat rm92K, harga auction kalau rumah ni kena lelong antara rm83k - rm90k.

Venue memang best.... berdepan dengan Jusco, Tesco bakal naik, tepi pasar borong, futsal centre coming soon, bandar happening terdekat dengan putrajaya, cyberjaya, multimedia university, lim kok wing dengan kata lain demand untuk penyewa sentiasa ada... termasuk demand dari patin cuma patin nak ground floor je sedangkan rumah ni tingkat paling atas.... ala-ala penthouse le kononnya.... (konon je...)

Tetapi..... aaaaaakan tetapi..... aku dok kira congak lagi dengan sewa yang agak rendah... rm550 ke rm600 dengan maintenance fee hampir rm100 dibayar owner... macam tak berbaloi je....

Kalau downpayment 10%, bulan-bulan mungkin kena dalam rm400-500 atau lebih, jadinya owner kena tambah lagi.... nak letak lebih dari 10% baru untung tapi cairan duit sudah tiada..... freeze kat rumah tu..... nak jual balik memang tersangatlah susahnya sebab rumah seperti itu cuma tempat persinggahan... sewa dan cukup masa, blah..

Campur tolak kira bahagi.... aku belum dapat jawapan... kalkulator aku jem.

Dan aku teruskan aktiviti harian aku... ikut montot abe G ambik anak balik sekolah....





Psstt... jangan lupa besarkan gambar dan nengok pergelangan tangan aku kat side mirror kereta tu ekk..... bling! bling!..


8 comments:

Lemon Dusk said...

err cite golang double line?

i follow..

tp ada worang tak follow le cite minah skirt tersingkap pakai g-string monggong cun tu!

razzlina said...

aku nampak pak aji pakek kopiah tu jer....lalalalalala

Lemon Dusk said...

loh?
mung cito apo ni?

pak aji tu mmg le den nampak.

razzlina said...

Tai...saya takmo nengok lengan dia kat lam cermin tepi tuuuu...itu psl la saya fokus pada pak aji sajorkkkk....hehehehe

Lemon Dusk said...

loh.. den ingat batik nya komen lah td.

sowi.

Unknown said...

halus sgt...
klu yg sama saiz sauh kapal tu baru nampaaakkk!

BaNaNaS! said...

aku nampak rim beskal jer...

ahkakbatik said...

tak baekkkk tawwww.... next tajuk aku rim beskal dan kopiah pak aji!! tunggguuuuu....