Thursday, November 5, 2009

wai ... wai.. tell mi wai.....

apaaaaa lah salah ahkak pada kau pokok ciliii....... maaapkan lah ahkak tak jaga ko bebetui..... manaaaa ntah daun-daun ko sape yang makan pokok ciliiii.... ahkak beli ko dengan harga tujuh ringgit limaposen belum balik modal ko dah nak tinggalkan ahkakkkk..... huhu....

ni semua pasai dok merapu lah ni... kalau aku luangkan sikit masa pi tanya pakcik gugel cara terbaik jaga cili dari melangok kat goblog ni ada jugak pekdahnya...
tapi pocik gugel cakap.. tabur garam seminggu sekali... daun pokok cili ni sodap di makan binatang...

masaalahnya aku dah tabur...... banyak aku tabur... kalau binatang tu ada darah tinggi lama dah kojol... tapi apesal pokok aku nazak jugak....

Kata pocik gugel lagi ...."Pokok yang baik datang bila kita selalu mengganggapnya teman kepada kita."..... eeee..... bohong tu tau... ahkak anggap ko teman ahkak... ahkak langsung tak anggap ko macam anak tiri.... tapi kau pergi jua....

Lepas ni ahkak takkan berputus asa.... takkan sekali-kali berputus asa masak pakai cili... cuma cili ahkak beli kat jasko jelah ek... malas dah aku bercucuk-tanam hasilnya mampos aje..

Sekian entri aku buat hari ini yang sekadar melepaskan batuk di tangga.... buat ada-ada agar aku jugak tidak dilupakan seperti pokok cili aku....

8 comments:

patin said...

Kau Pergi Jua

Wajahmu... seindah serinya pelangi yang indah
Seharum mawar putih segar berkembang
Wajahmu mengapa sering terbayang di mataku
Sehingga terbawa di dalam mimpiku

( 1 )
Sayangku
Tahukah kau di dalam hatiku ini
Tersimpan perasaan cinta yang suci
Kau bunga ingin kusunting mu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

( 2 )
Sayangnya... harapan yang selama ini kubawa
Hancur berkecai musnah jua akhirnya
Semuanya bagaikan sebuah mimpi
Oh... Kau pergi jua
Setelah cintaku kini membara
Belum sempat kucurahkah kasihku
Kau pergi tak kembali

( ulang 1, 2, 1 )

Ingin kusunting mu menjadi milikku
Lantas kuabadikan dalam jiwaku

yok karaeko yok..

Lemon Dusk said...

bela pokok lemon lah pulak.

Lemon Dusk said...

oh.. ado lagu utk pokok cili mung.. batik!

ahkakbatik said...

kauuuu pergi juaaaaaa..
setelah chentaku ini membaraaaa..
belom sempat ku curahkan kasihkuuu...
kau pergiii... tak kembaaaaliiii....

anikerap said...

tgn panas....

BaNaNaS! said...

alaaaaa sebenornya nk eksen takleh tanam cili la tu kunun-kunun leh tanam stoberi jer.. nyampah!!!

Bloom said...

hik hik hik...

Ahkak Bling2 said...

apa jantina pokok tu
tu mesti mkn ati sbb lone ranjer
tadak partner, komunikasi telepati break down...

len kali beli 2, adalah pokok tu geng nak merapu...he he he