Monday, June 22, 2009

chocolate chip ahkakbatik

yoklah kita main masak-masak ini hari.... peberet anak-anak jantan akak.. cokelat chip ahkakbatik yang dirumus khas dari campuran kopipes resepi dari seluruh pelusuk web.... sodap cakaplu... dah macam-macam aku try.... ni paling besh ler... menurut tekak aku ngan tekak bebudak nih....

tengah kemaruk konon nak buat untuk raya.. tapi dah kena masak tiap bulan sebab takmo ada yang mintak femes ames... gila ko... seciput tu je dah seploh hengget....
tapi seriyes punya geng... cubaler.. tak rugi punya... kalau sedap, jangan lupes bagi kredit kat aku.... bukan kredit kad atau top up kredit payphone dehh...

resepi chocolate chip ahkakbatik

250g butter
200 gula kastor
esen vanilla
pukul kembang masukkan sebji kuning telur




230g tepung gandum
20g koko powder
1/2 soda bicarbonate
2 sudu besar susu tepung
kaup balik seperti gambar



100g kellog
50g nuts

100g hershey choc








hershey choc peberet ku....






temperature 150C selama 12-15 minit je.... takmo terlebih masak, kang pahit.... lepas tu jangan keluarkan dari oven selama 5-10 minit.. bagi garing..
kalau keluarkan awal-awal chip tak garing.. lembut macam kek..




TADAAAAAA.....................


nengok texture dalamnya tuh... perrgghhh.... fames ames ahkakbatik.... seploh hengget tu leh dapat 800g... kat femes ames 100g dah 7 hengget tak termasuk tax... cuba kira sat 800g leh dapat berapa?
tu pasai aku berbulu bila terbau choc chip femes ames kat alamanda tuh!!

6 comments:

Anonymous said...

cehhhhhh pesai masa aku pi umah ko jamu goreng pisang jer!!!!! ini tidak adil!!!!

ahkakbatik said...

oklah.. lenkali ko mai aku idang air ribena... tinggi sket taraf dari air sirap tu hari....

Anonymous said...

haaa aku da penah rasa.. sedapppppp... siap bungkuih bawak balik lagi...

ahkakbatik said...

haa... dah ado resepi ni ha kan? lepeh ni ko buat muka kucin shrek pun aku takde nak bungkuihkan lagi dah....

BaNaNaS! said...

yuhhuuuu

ahkakbatik said...

ha.. pisang... masuk pisang dlm adunan cekelat chip ni pun sodapp...