Thursday, June 18, 2009

dak farmasi tak abis skola

ni aku nak cerita betapa bengangnya aku kat budak pharmacist keje kat putra pharmacy equine park tuh... alkisahnya minggu lepas aku kesana nak cari nursing cream.. biasalah cik mat kecik tu anak jantan kannn.... pehtu krim tu takde, budak pharmacist tu dengan confidentnya suggest satu cream nih... terkejut beruk memula aku nengoknya...

"bior betui dik.. ni untuk nappy rash?"
"betui kak... boleh pakai jugak.."
"bebi nenen kang tak bahaya?"
"boleh... takde masalah kak..."
"oklah.. dah ko cakap cenggitu.. akk amik lah yg ni..."

yolah.. aku tak blaja medic... bio pun tak blaja masa skolah dulu... jangan salahkan aku... sob..sob... akibatnya.. nak nengok muka anak aku? nihaaa...


mulut dia sudah kena fungus daaa..... dah seminggu jugaklah aku pakai krim tuh.... udahlah kecut perut aku bila abe gapo tanya aku pakai krim ape... ahkak joy pun belasah aku malam tadi tanya apa cuai sangat sampai lagu tu.... huwaaa..... bukan salah aku!!!!... err... salah aku le jugak pi percaya bulat lonjong apa dak farmasi tu cakap..

aku tau anak aku kena fungus tu pun sebab dokter nathan pojaan hatiku yg beritau.. free consultation lagik.... lap yu dokter nathannn....... tambah dokter pojaan ku lagi kalau nursing cream takde... sapu je buttercup... takyah buang duit kat farmasi... so moral storinya tak semua penyakit ubatnya di farmasi dan tak semua dak pharmacist tu pandai pasai obat!!!

ni aku letak gambar ubat... daktarin oral gel yg besar sikit je dari ibu jari aku tu rm23!! untuk matikan fungus... sapu dalam mulut bebi... emmm.. rasa mangga manis lorr... sodapp.... yang bepanthen tu ubat untuk nappy rash.... udah disebut nappy rash tu... tak paham bahse inggeris ke aku nih... wat malu x-student mara jek...


psssttt...... aku masih terkial-kial nak betulkan day and date kat blog aku nih... aku menulis hari ni khamis 18 june tapi date atas tu masih lambat sehari.... aku tak jumpa apa button nak tekan nak pi betuikan... tulunnnnn............

6 comments:

Ahkak Bling2 said...

a'ah sapu butter je...cari yg unsalted butter...

klu ada minyak habatussawda pun o.k utk sapu..

Ahkak Bling2 said...

utk montot kena nappy rash tu pakai minyak gamat je pun o.k...

ahkakbatik said...

ko ni kan... cakap jelah... mai le singgah kedai runcit bling-bling kuuu....
tapi betuila.. tak terfikir lak ubatnya simple-simple je... kita dok pandang ubat doktor je..

Ahkak Bling2 said...

ahkak batik kia kita nak citer ni..ada 1 produk ni baru tak baru launchingnya...krim rambut tp boleh jdkan utk sapu montot baby yg kena nappy rash tu...selain tu boleh guna utk sekiranya melecur terpercik minyak panas..

sbb ada ingredients minyak tea tree & minyak kelapa dara...barang tu pun baru dpt mlm tadi je..tgh melumur kan somi & anak2 ni

Ahkak Bling2 said...

sape2 ada masalah nak tnya psl supplement, boleh la koling2 saya, boleh share info...tadak masalah..
sbb tiap2 minggu saya gi kelas belajo psl supplemenent utk kesihatan

ahkakbatik said...

boley... boley... no poblem.... memang cari supp ganti usana nih.. mahei bebeno... nanti tunggu stok ni abih dulu..