Thursday, June 18, 2009

Tony Buzan Mind mapping

entah kenapa hari ni aku rasa syahdu sikit... apart from apa yang berlaku semalam... no 2 pecahkan tudung kaca periuk nasi, bebi meragam mintak dukung seharian... entah kenapa aku rasa kurang marah... age factor kot.... udah matang dehhh... bukan tua...

semalam aku dapat komen dari facebook dari member lama yang last sekali aku jumpa masa aku masih bujangan... dia komen lepas nengok gambo anak-anak aku,... "mesti sibuk di rumah tapi seronok..."..

bagi aku, seronok tu datang dari diri sendiri.. sudah aku ditakdirkan memegang jawatan surirumahtangga sepenuh masa buat masa kini dan mungkin selamanya... nak tak nak aku kena seronokkan diri aku dengan tugas-tugas aku.... so salah satu caranya aku tulis le ini bloggg...

haaa... bukan saja aku cari glamer menulis nih.. ejaan pun tunggang-langgang.... srp bm dapat 3, spm dapat 6... tapi aku nak jadikan peristiwa harian aku sebagai satu kenangan supaya aku rasa seronok dengan hidup.... aku akan mencari-cari modal untuk entry aku seterusnya...

ni haaa..... aku nak cerita semalam anak sulung aku 10 tahun tanya aku apa beza aliff lamm qamariah dengan aliff lam syamsiah.... adduuuhhhhh..... aku kan skola sekular sampai abih.... tapi dengan teknologi yg canggih sekarang.. alhamdulillah aku masih sempat menikmati kecanggihan itew.... tenggggkiuuuu... mr. guuuugeellll.......

sedangkan mak aku dulu skola takat darjah 6 aku boleh dapat no belas-belas dalam kelas... aim aku untuk anak-anak aku... mesti top 3!!... selain tu not acceptable... aku nak fullyutilise diri aku yg 24 jam kat rumah nih....
tapi peksa penggal baru ni sulung dapat nombor belas jugakkk.... huwaaaaa!!!... apo lah salah aku!!!!.....

satu yg aku nak share dengan korang ialah teknik buzan bawah ni yg aku guna untuk menolong anak-anak aku memorize pelajaran... oleh sebab depa belum blaja geografi, sejarah, kimia dan subjek-subjek yang perlu banyak menghafal.., aku guna teknik simple-simple je untuk menghafal nama dan tugas malaikat.. nama nabi, jenis najis.... kira oklah tuh.. kesannya paper tu dapat A ler...
apesai? hari ni aku boring ek?.... mentang-mentang aku dok rumah tak semestinya aku baca majalah mangga tau.... tu belom aku cerita apa yg aku paham pasai apa ekonomi amerika merudum.... errr.... cerita aku tu standard org dok rumah ler... idak ler lawan penerangan si shabery chik menteri penerangan...

harapan aku pada anak-anak aku... sama je dengan harapan korang terhadap anak-anak korang.... blajo pepandai... dapat keje best... kawin dengan pasangan yang tak hampeh... bagi aku cucu-cucu yang cun... dan ngaji dan doakan aku slalu lepas aku gol... wokeh... sama tak dengan harapan korang nih?

psst... esok aku sibuk sket... mau pi mandi sungai kat ulu yam ngan anak-anak aku.... laki aku skali la.. sapelak nak jadi drebar kang... bubui...

1 comment:

ahkakbatik said...

testing recent comment features