Sunday, June 21, 2009

santai ulu yam

semalam aku tak buat entri... sibuk mandi sungai.... ni acara geng-geng skola TIKL aku mandi-manda muda-mudi kat ulu yam.... bestt.... pes taim le anak-anak aku seumur idup diaorang mandi sungai... kecian sungguh... jakun ya amat... mandi sungai pun siap swimming suit... sib baik aku kata takyah pakai goggle.. kang glamer lak orang pandang...

ulu yam ni idakle jauh dari bt caves tu haa... dalam setengah jam tapi aku pi yg jauh masuk dalam sebab sorang member ni ada banglo sejibik kat sanun.... access roadnya macam ulau... sampai je aku dah rasa nak muntah... udahle melayan si kecik tak reti dok diam dalam keta... iyolah dari bt caves memanglah sengah jam... perjalanan dari umah aku.... dekat 2 jam le jadinya...

sampai uk resort (jangan memain... ada UK resort kat ceruk dalam tu.... ulu kalong daaaa...), orang lain makan dulu, anak-anak aku dah menggelabah nak terjun sungai..... jalan masuk resort tu memang kg sungguh.. best betul... itulah suasana kg yg aku dan anak-anak tak pernah ada.... tapi sorilah aku tak tangkap gambar... baru start berblogging kan.. lupe je nak capai kamera...




..................................................ni no 2.....



............................................anak pompuan sorang....


nak krem badan aku tampung bebi seploh kilo ni.....







yang aku tensen, aku sibuk layan anak mandi.. ada orang kutip durian jatuh dan makan sesenyap kat ateh.... ni kawan aku yg candid abe gapo sesenyap kopek deghoyan...




ni gambo kengkawan aku... penduduk kampong sepening lalat.... memang happening bebudak ni... walopun umuq dah tahap makcik pokcik... depa leee... bukan aku... pangai cam bebudak....

cuma aku je jarang join depa... nak wat cam noo... aku kan sibuk sesangat.... chef cum despatch cum drebar cum finance manager cum cleaner... sumer akulah!! ... macamlah orang lain tak sibuk ekk...

masa nak balik tuh aku carik gak orang juai durian... sini memang port kebun durian... sah fresh giler.... emmmm melopeh aku..... sumer dah juai kat cha ya nun le tuh...tapi dapatlah gak merasa rambutan ngan pulasan fresh.... tak sempat tangkap gambo lorrr... korang pun bukan tak kenai rambutan ngan pulasan kannnnn........

No comments: