Wednesday, July 7, 2010

american teen suka kisses... should i chalant?

heeek..... atas pujian vocab baru aku kenalkan semalam, montot aku, idung aku.. semua kembang... walaupun asalnya aku kopipes je perkataan tu dari tv...heh....

hari ni perkataan baru lagi....abehhh..... tv sini takde subtitle melayu kannn.... nak taknak kenalah aku hadap gak tulisan kat situ... nak tukar bahser sepanyol pun boleh....

Anak-anak aku suka sangat cerita iCarly ni. Kat astro ada tayang juga tapi tak sekerap di sini.... 2 episod pagi dan 2 episod back to back sebelah petang. Antara iCarly, Hannah Montana, Victorius, Big Time Rush, True VP...... iCarly memang the best.




Lakonan yang mantap kelakar, isi cerita yang menarik dengan watak-watak Freddie Benson, Carly Shay, Spencer Shay, Samantha Pucket dan Gibby....( ha kau!! jangan tak caya... aku yg tua bangka ni hapal watak depa.....)

Setiap kali siri iCarly bermula, cik mat pasti berlari depan tv.... ikut sebutan five, four, three, two..... sebab tu sampai laaaa dia tak reti sebut one... sebab iCarly tak ajar.... maknya ajar memang tak masuk kepala punya....



Masaklahnya sejak 2 menjak ni banyak pulak kisah kissing-kissing dalam tu..... mula-mula Freddie kiss Samantha... walaupun secara joke.. kissing wei.... mana adat kita boleh suka-suka buat joke tang tu !



Lepastu Freddie kiss Samantha punya twin, Melanie.... lepastu Freddie kiss si Carly pulak.... belum cerita Carly hampir kiss Shane dan Griffin..... adeehhhh...

Walaupun bebudak ni otomatik toleh belakang bila nampak orang kissing... sampai bila?..... tahun depan abang long nak dapat 'mimpi' dah...

So soklannya... should i chalant? (wiki kata, concern daaa....)

Bilang pak Pakistan kat sini....
"why you come here? islam in malaysia is good.... "
"here, 10 arabics sent their kids, 9 gone!.. drunk, women... "

Tapi...., kat mesia pun kalau masuk pusat hiburan-mesen-masuk-token tu pun berlambak anak-anak melayu tak semenggah....... (hek, mana aku tau...?.... aku pun selalu masuk daa layan anak-anak..)

Aku tawakal je... monitor apa yang mampu........ kutip ujan omeh kalau ada...(macam takdok je), bawak balik mesia walopun omeh depa 10 karat je.... tengoklah berapa-berapa laku gadai kat habib kang....

2 comments:

patin said...

a ah icarly klako gak..

penah baca tentang sorang ustaz ni menulis.. dia dlu sambung blajo masa kat US its so easy utk ajar anak2 dia jgn ikut mcm tu, derang KAFIR, kita ISLAM. but when they move back to mesia, its difficult to explain sebab yg buat tak senonoh pun ISLAM jugak. slogan "derg KAFIR, kita ISLAM" dah xleh digunapakai lg dah.

ahkakbatik said...

abe gapo pun khusyuk kalau tengok citer tu ...

seriusly kalau maknya bertudung aku tak nampaklah chances sgt besar untuk anak jadi terejal .... unless rambut aku dah jadi blonde jugak...heh....