Wednesday, December 30, 2009

deco for dummies

Hari ini kita belajar deco.... semangat mendeco yang tiba-tiba hadir di saat raya pun dah lama habis tidak ku ketahui mana datangnya.... mungkin gara-gara teguran mamat kat blog free tu.. heh heh... kak batik ni nampak simple.. dinding kosong!!..

ceh!! tersedar aku dari lamunan .... yolah... macam duduk rumah sewa... maka hujung minggu lepas aku kerah abe gapo keluarkan driller, tebok!!!... tebok!!!... gantung apa yang berhabuk dalam stor tu... nak buat harta karun ke apa?!!....

frame gambar ni beli di ikea ahad lepas.... simple, ringan dan murah... bila dah letak gambar, berubah nampak exklusif... mungkin aura dari individu-individu di dalam gambar itu sendiri.... jobo jgn tak jobo...


parang serawak dah hampir setahun dalam stor.... dah berbuih mulut aku suruh gantung... bila hampir pecah gegendang telinga dia baru tergantung akhirnya... gigih sungguh aku mengomel... belajar dari si mien!







deretan gambar anak-anak aku...emm... kalau doblas cemana nak susun dah ek... penuh!






yang paling aku suka... rak buku dan gambar dari ikea untuk bilik anak-anak jantan sebab aku tak suka tengok barang atas lantai. Penyendal 3 segi tu cuma lima hengget satu... murah lagi ada jugak..... rak kayunya dalam rm39 kot.. lupa den.....

rak gambar yg pendek pun ada... aku beli yg panjang kot-kot in future nak letak gambo menantu dan cucu... huhu....


walaupun dah di deco cantik... bila bapaknya takde... semua sumbat ke bilik aku jugak malam-malam....

Dengan kata lain... nak deco tu jangan takut-takut nak tebok dinding.... takdenya rumah korang runtuh takat nak sangkut gambo..... kat ikea tu belasah gantung je nampak cantiklah... (aku perasan rumah aku cantik macam ikea le nih!)..

9 comments:

Lemon Dusk said...

rajin nyaaaaa dia!

ahkakbatik said...

err.... saya jadi mandur je otai... heh heh...

Anonymous said...

hb sy mmg lama dah putus urat semangat nak dril mendrill dinding ni,klu sy suh drill dinding je dia akan panggil dak mentenen kat opis dia tu, pastu byr upah...pandai2 sy la, nak bagi arahan kat dak mentnen tu begitu begini, hb sy tak campur..eksen sungguh dia kan..wuuuuu.huhuhu,,,

bling2

Lemon Dusk said...

some people are such handy type of persons

Bloom said...

kreatif!!

BaNaNaS! said...

errr abg gapo penah keje buruh kasor ker buwarhahaha... besh besh besh leh kutuks laki batiksss

ahkakbatik said...

chaisss..... takat pakai driller tu cik mat pun boleh buat!!... nampak nooo ko ni tangan kayu...huwa huwa huwaaaaa.......

Anonymous said...

cantik cantik.. nasib baik ko sodar diri! kalu tak confomlah umah sewa jer.. hehe..

hai semua.. akak ko ni tumpang lalu jap.. tetiba macam terpanggil nak masuk sini jap..

sekali sekali tukar angin jap..

(Fuh penat aku pegi sana sini. masuk umah orang.. takdak sorang pun nak pelawa kasi minum ayer!)

ahkakbatik said...

loh!! bukan ke ko mai bawak teh tarik ngan kopi o sendirik?!!
sila ...sila semekut kering....