Monday, December 7, 2009

yok try srawbery cheese tart


Mood ahkakbatik masuk dapur dah datang balik.... .. sekejap je ekkk.... la ni dah malas... di ulang... dah malas balik....(sebelum ado yang buat muka kesian kucin shrek...)

Ini gambar bukan kopipes macam jiran bolognese aku.... bukan juga org lain masak tetapi sesungguhnya hasil mutlak dari daki-daki celah kuku aku... huwahuwa.... itu pasal kulit tart tu ada cerah ado gelap... sengaja daa....1malaysia .... (kaver jgn tak kaver)

Resepi asal blueberry cheese tart aku ubahsuai sebab tak jumpa blueberry filling, aku belasah hershey's strawberry syrup..... yang jadi selekeh tu adik aku yang tuang... bukan aku...

Dan cheesenya nampak gelebeh tu sebab aku takmau buang lebihan bancuhan cheese sebab kulitnya ngam-ngam banyak tu je... sayanggg.... tuang jelah.... tu pun aku sempat ngap sebijik je dari 18 bijik...

Resepi korang gugellah ok sebab aku pakai buku masak mak aku.... sama je dgn mana-mana resepi di web.
Nak suruh aku buat lagi.... ya ampunnnnn..... dengan tangan aku yg tak kreatif nih..., menekan kulitnya dalam acuan sungguh cerewet dan sampai ke bijik yang 12, cik mat atas riba aku sambil nenen!!... lolap pulak tuh!!... tu pasal tart aku cukup rasa masin, lemak dan sebagainya.....
Jadi sesiapa yang tahu mana nak dapatkan kulit tart ready made, sila war-warkan pada aku... jasamu ku kenang!!

Tart ni di jual di bakery dengan harga rm2.40 seketul.... kalau buat sendiri dengan modal kurang lebih sepuluh ringgit, boleh dapat 18ketul!!....
Nanti aku bisness tart ni aku jual harga kengkawan je... rm2.35 sebijik ok!.....


Cream cheese aku tak pakai Philadelphia..... mahal... aku pakai tatura je... sama rasa, jauh lebih murah... berat pun sama..



Philadelphia jasko rm11, carrefour rm9.++
Tatura jasko rm9, Carrefour rm6.++


Jadilah pengguna bijak lebih-lebih ko yang berlemoih memasak tapi orang lain yg dok perabih... kalau aku sorang makan, beli yg mahal pun takpe.

19 comments:

Lemon Dusk said...

loh.. posted at 2.17 pm.. no one comment?

why oh why?

everybody go romancing the stone ka?

Lemon Dusk said...

or ur strawberry cheese tart not tempting enough?

razzlina said...

betul ka posted kul 2pm ??? aku klik banyak kali tadak ponnnn ????

errr anyway...kaka batik kaka batikk...(dah stat buat muka kiyut+tomei cam katun animasi Jepun)...

esok kaka batik rajin masuk dapo takkkkk ????
(sambil libas2 rambut gaya Ella...manja la tu)

ahkakbatik said...

ekeke... kul 2.17 tu start save 1st draft daaa.... pehtu tido 2 rounnd ngan cik mat... publish ntah kul baper....

ape berlian? ko rajin masuk dapo? haaa... meh le cepat... siap sebelum 7.30 .. pehtu boleh blah aku nak nengok nurkasih!!

patin said...

waaa cedapnyerrrr cedapnyerrrr... nak cikitttttttttt..... meleleh ayaq liuq ni dahhhhh.... ciannnn babyyyyyyy.. nk cikitttttt.... *wink wink*

ahkakbatik said...

bukan takmo bagi.... ko kan kata tak suka cis.... (aku hengat stetmen tu sampai kojol...)

ko kata suka cekelat jek....(stetmen ni aku cuba lupakan dari kotak memori aku... kena banak satu lagi kot baru padam...)

razzlina said...

rasanya dulu aku penah terbaca kat fotopages mamafami...tak silap aku dia pun ada amik tempahan tart shells nehhh...pastu aku sokmo terpesona nengok cupcakes dia...cunnnnnn...

cepat la kaka batik order la order la orderla (sambil hentak2 kaki)

Lemon Dusk said...

hari ni gua MIA from work.

BaNaNaS! said...

huh apsal aku nengok tart nih mcm boobs yg salah wat surgery jer BuwAhAhrrAhaha...

patin said...

hahahahahhahaahahaha hahahahhahahhaa hahahahhaha.... adeh deh sakit perut aku gelak.. ampes tui limo ni laa... then again ado la sket kot... kak tek dah jadi dokter nip/tuck ke? besh wooo leh pegang2 boobs ori dan silikon... hahahhaa...

ahkakbatik said...

huh!! baguih le ko kasik aku idea.... wiken nih abe gapo balik bercuti... leh le aku idang tart boobs nih kat dia.... 'appetiser'...

rerasanya lepeh dia makan nih... selera lagi dak dia nengok 'tart' aku...huwahuwahuwaaaaa...

BaNaNaS! said...

huh!!! gatai tak boleh blah!!!

anikerap said...

apsal kulit itam ak???
strawberry nyer x circle cantik??

(stetmen jeles nk mintak sket... tapi malu ahh!!)

anikerap said...

astaghafirullahalazimmm...
naper la aku dapat kengkawan cengginik...
ya tuhan... bantulah kak tek yg makin horny itew....

anikerap said...

coklat legam tu kulit kak tek..
putih tu ariola..
strawberry tu...
korang pepaham jer la...

wakakkakakakaka...

btol laaa...limo... stujuk!!...
tp yg mana satu iras2 nak sama nyer tuh?

tuan khemah??? ooo tuan khemah!

razzlina said...

aku rasa macam masuk blog mona gersang la deyyyy

Lemon Dusk said...

isy isy isy

BaNaNaS! said...

haiyoyoooo...korang ni kelucahan melampau laaaa...

patin said...

arghhhh lagik aiii takleh bacaaaaa!! tutup mata tutup mata... abehlah ke-inesen-an ai ceni.... hikhikhik....