Thursday, December 17, 2009

meka di sana bahagia...

Ini adalah gambar jalan raya.... ada siapa-siapa yang tak kenal ni gambar apa? (soklan buhsan tahap bangang level kritikal)..

Ini adalah gambar kopipes jalanraya di felda jelai....
kepada sesiapa yang tidak tahu dimanakah lokasi felda jelai ini.... pergi selak buku peta... jangan asyik ingat lokasi landen, paris, hollywood... sedangkan jelai yang terletak di dalam negara sendiri pun tak tahu!!

Pssttt... sebenarnya aku pun baru tahu lepas eton kawen dengan adun jelai beberapa bulan lepas dan ada rombongan meminang dari jelai nak datang rumah mak aku sabtu ni.

Heh!!! rumah mak aku daaa.... bukan rumah aku......
Aku belum tahap redha nur kasih nak tolong terima rombongan untuk laki aku!! sepuk kang!!

Alkisah adik aku yang lahir 14 tahun lewat dari aku dan memegang nombor anak ke 10 bakal disunting oleh jejaka dari felda jelai, nogori semilang.....
hadoiii..... tu ari sorang kawen felda jengka.... yang ni jelai pulak..... aku pobia kalau luar kolumpo ni ada jasko tak?... huah huah huah... kalau abe gapo tau mau diketuknya pale aku... tak sedau diri katanya... lupa daratan.....

Makanya aku akan ke setapak esok untuk acara masak-memasak yang bakal bermula.... waarrrgghhhh..... tensyennya....

Mak aku kata, oleh sebab masa aku bertunang dulu aku taktau pun hal menyediakan makanan ni.. almaklum... queen of the day... mekap-mekap dok sopan-sopan je.... maka hari-hari pembalasan sudah tiba untuk aku pulak berlemoih kat dapur...... tulunnn......

(sekadar gambar hiasan....)

Oleh itu hari ini aku nak rehat sepuas-puasnya.... mask muka tebal-tebal agar tidak nampak selekeh sangat di hari orang lain berbahagia nanti.... almaklumlah... adik-badik org yg bertunang pun pasti dapat tempias glemer hari tu nanti...... huuuhuuu....
(apesal aku perasan je nih!!...... ya Allah... insaplah wahai ummah!!)

5 comments:

patin said...

tehehhee... jadik gak tunang ek.... nanti jomput ler... nak gak merasa air tangan batik... (ceh, macam tak penah rasa.. kuikuikui)

ahkakbatik said...

ntah!! bukan ke hampir tiap minggu ko hirup air tangan haku??!!

Ahkak Bling2 said...

ko klu nak glemer, jgn dok dapur, ko wat anak ko meragam, melalak nangis takmo mkn, tido, main, asyik nak berdokong je baru le ko glemer...

kucing api said...

hehehe.. betul gak.. mesti kaktek sekrg dah terrer nak buat cik mat nangih tak ingat dunia..

Anonymous said...

bukan anaknya je yg kak tek ko tu leh wat tak ingt donia kucing api woi, dgn pak anak nya tu sekali kak tek leh wat lupakan donia....buwarrrrhahahahha.....