Tuesday, December 8, 2009

Jiwa rasa gelora

Tetiba aku rasa nak nyanyi lagu ni..... ni je youtube by pak lamlee dengan mokcik saloma, kenangan mengusik jiwa walaupun pemergian pak lamlee ketika aku baru nak bertatih berjalan, tetapi hasil nukilan beliau menjadi siulan aku hingga ke hari ini....

Anak-anak aku... pun kenal dia melalui filem 3 abdul... gelak berdekah-dekah budak-budak ni nonton filem ni....



Emmm... kenapa ya tiba-tiba hati aku sayu mendung bak lautan awan di pantai timur? Di Kolumpo dah payah nak mendung... scorching hot kata patin.... huh!! melampau punya paneh tu.

Kenapa aku sayu tetapi seperti berbunga gumbira ria?...
Kerananya..... huhuhuuuuuu..... kekanda ku bakal pulang pada khamis malam jemahat jam 8.20 di airport....
'Akan ku tunggguuuuu... bila tiba saat itu....'

Kan best pisah sekali-sekala... bila jumpa malam jemahat pulak tu... pandaiiii abe gapo pilih hari... hikhikhik (gelak gatai malu-malu taik kucin)...

Ni sebahagian lirik lagu gelora yang menceritakan luahan perasaan aku sekarang.....

.............
Rinduku padamu....
Kekanda idamanku...

Kekasih dikaulah..
Oh! adinda puspitaku

Murni sungguh impian..
Indah nian harapan..

Jika tercipta taman kencana
Ooooo bahagia...
....................

Maka akan aku usahakan mencari acuan tart esok juga untuk hidangan pembuka selera.... muahaha....
so aku tak sesabau nak beritahu bahawa takdak entri hari jemahat dan weekend ekk...

19 comments:

Lemon Dusk said...

rusty soul

Lemon Dusk said...

sompek ko nak nari pusing keliling mcm tu?

razzlina said...

ceh...apsal bila aku baca lirik lagu nih dengan konteks ko dan abe gapor...sekonyong2 lirik lagu itu membuak2 kelucahannya ???? murni impian la taman kenchana la bahgia la....

ahkakbatik said...

ceh.. adakah ko maksudkan seniman negara nyanyi lagu lucah? tak baek tawwwww.....

den tgh tunggu ulangan sehati berdansa tema hidustan neh... nak salin step pusng pokok lambutan..... ngeh ngeh ngeh...

BaNaNaS! said...

ek eleh asal laki balik jer eksen!! asal laki balik jer eksen!!!..

esthetika sukma said...

huh gelora...!!\

1. gelora spt tsunami???
2. gelora spt ombak lautan pasifik???
3. gelora ambak lautan atlantik???
3. gelora ombak laut cina selatan???
5. gelora ombak bwh jembatan tmpt bananas keja jd tea lady???
7. gelora dlm bath tub???

yang mana 1 batek????...hohoho

patin said...

hukaloh... korg ni sket 18sx... sket2 18sx.... nyampesss ai tauuu... ai ni bdk skola lagik tauuuu kan ai kena blok kat opis kang...

ahkakbatik said...

amenderrrr yang sx nyer.... korang ni hotak kunin!!
tu gelora banjir kat pantai timo la... aku kan rakyat prihatin..

hari ni aku nak rehat-rehattt... scrub badan... ketiak... sumer-sumerlah... muahahaaa!!

esthetika sukma said...

ha pi lah scrub mana2 tmpt yg patut...hah teguk la jus qaseh2an tu...

Lemon Dusk said...

dah jumpa acuan tart belum?

ahkakbatik said...

acuan tart yg cerai-cerai ado... yg plate takdok ..jadinya den beli acuan muffin... yok lepas ni kita masak muffin pulak!!!... heh heh...

anikerap said...

aku da dok pk 'acuan tart' lain ni...

brand triumph..
inner secret..
la senza..

anikerap said...

ellehh...
tu ler.. ngata org..
baru laki pi 3-4 ari membawak ke seminggu..
laki balik nak eksen...

aku ni ha... laki pi berbulan2..
gelora cmno tu ha???
laki balik kenduri besar!!
relek jer tahap kelucahan aku...

(muncung leh sangkut baju..)

razzlina said...

hai kaka batik...ai kat PD ni....jap gi ai nak hanimun harharhar....

Lemon Dusk said...

oh.. lagi awal dr batik?

kucing api said...

kahkahkah..

kaktek.. abe gapo sekrg kerja mana? hari tu kata nak resign yg kat indon tu.. sekrg ni dah kat filipina la ye?

ahkakbatik said...

ko ni tertinggai kapailah..
lepes resign jakarta, dia dapat ofer ke lampong untuk 1 mth project.

habis 25hb ni... 28hb pulak terus ke hanoi untuk 4 mths project.... huhu.... kaktek kayos tapi tanpa laki disisi apalahhhhh... maknonya....
(maknonya aku leh masuk habib tanpa ada org jeling2.... ngeh ngeh ngeh...)

kucing api said...

kihkihkih.. wah abis la blog ni jd 18sx bila abe gapo takde 4 bulan.. wakakaka..

cabutttt..

ahkakbatik said...

hep! hep! nak kena sepuk.... sape yg buat jadik 18sx?
korang tau... kaktek beriman macam nur amina-nur kasih...