Thursday, December 31, 2009

anakku skolah gomen


Hari orientasi syasya di sekolah gomen....
huhu.... anak dara aku sudah besar....... tak lama lagi masuk unibesiti... lepastu ada orang masuk meminang..... heh..
oleh siapa? si hafiz anak berlian dah ofer aku rm20k hantaran .... errr..... nantilah ek.... sudahle ofer depan bakal besan aku sendiri.... terkedu auntie... betapa ko kemaruk nak anak auntie....
baju sekolah ko pun masih lagi mama ko yang pakaikan....!!

nanti auntie tanya pocik gugel hantaran 20 tawun lagi berapa rate.... rege rumah berapa.. rege insuran berapa... interest bank berapa ...

Paling aku risaukan memula anak-anak aku masuk sekolah ialah time depa nak melabur... aduhai... kesiannya..... dengan toilet public serious macam toilet public...
tapi bila fikir-fikir balik... time aku sekolah dulu toilet macam tu gak... boleh pun hidup....

Belajarlah rajin-rajin nak oi... jauh lagi perjalanan hidup .. banyak lagi benda ibu nak kena bimbing...... dan pesanan buat bakal menantu aku.... pandai-pandai ngaji.... pandai amik hati auntie.... pandai cari duit kot-kot 20 tahun lagi auntie pandang usd je... heh heh nayaa ...

6 comments:

Bloom said...

ek eleh.. ibu dia jer yg risau lebih..
apdahal syasya legi happy dpt pi sekolah... hehehe

Lemon Dusk said...

all the best!

Anonymous said...

kurang skit la ko mengomel kat umah, tingai cik mat kocit je kat umah...

Anonymous said...

laa batik ko ngan aku sama jer dua kali lima dol!. agak semua mak camtu tak?

Anak tak seberapa kita yang lebih! hehe..

Lemon Dusk said...

esok sekolah

patin said...

fuyoo siap ikat rambut...
bebudak awal skolah baju memasing putiiiihhhhhhhhh bersihhhhhhhhhh...
ujung tahun... yarabiiiiii...
kadang tu takyah tunggu ujung taun pun...

errr sebelum kena kutuk meh aku konpes awai2 stetmen diatas adalah berdasarkan pengalaman sendiri...