Tuesday, December 29, 2009

apa salah aku?


Hari ini kita cerita mengenai pokok pandan.....

Ini gambar pokok pandan yang dikomersialkan..... hasil jualan hanya beberapa keping pandan dengan harga limaploh sen di jasko berbanding jagaan yang 'nul' pasti membawa keuntungan atas angin..



Ini pokok pandan depan rumah entah siapa... hampir sama lebatnya dengan pokok pandan belakang pintu rumah berlian yang dia sendiri tidak perasan kehadiran hidupan ini di dalam kawasan sekangkang kera belakang rumahnya.





Ini pokok pandan yang fotogenik.... digunakan dalam workshop photographer yang memegang camera entah berapa mega megapixel..




Ini....... pokok pandan aku!!!!...huwaaaaaa................. yang aku letak baja sekilo di pangkalnya... sembur racun serangga tiap minggu... siram air kalau hujan tak turun seharian.....

aku dah buat macam anak kucing aku sendiri sebab aku tak boleh bela kucing dengan syasya yang asma.... aku belai-belai hampir tiap hari... aku jentik ulat-ulat atau escargot yang datang menyinggah.....
Aku tanyakan khabarnya setiap masa... aku tanya... wai?!! wai?!! tell me wai!!!!!?????
apaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............salah aku!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Begitu juga nasib pokok limau nipis... malas aku tangkap gambar... sakit hati....
dan buat keseratus doblas kalinya abe gapo suruh aku beli je kat jasko kalau nak guna... huhu...
Dan oh!!.... mintak je free kat berlian memandangkan dia selalu guna cyber cafe free kat sini...yea beybeh...!

13 comments:

Lemon Dusk said...

mung bukang spesis jari hijo le tu!

jari mung panas.. sbb mung asyik dok kelik komputer.

Lemon Dusk said...

pokok pandan mau ada air daaaaa.. baru sonang nk hidup.

ce kaji sikit tanah kawasan umah hang tu,, tanah spesis apa tu.. abih semua pokok tak menjadi.

BaNaNaS! said...

huh.. keliling pokok pandan penuh rumput.. agaknya ko sibuk skodeng jiran sampai tersiram dan terbaja rumput bukan pokok pandan itew...

ahkakbatik said...

aisey.. lenkali aku trim dululah rumput sebelom tangkap gambo...pree-pree jek kena kutuk..ceh!

tai... pokok munger elok jek subur... pokok buat makang je kena makang ngan ulat ka.. kumbang ke.. den tatau... tau-tau makin hari makin kontot pokok den...huhu...

BaNaNaS! said...

kes ni sama la mcm kat umah mak pak aku, aku tanam pokok kunyit dlm pasu habeh escargot makan, carik nk bunuh tak jumpak pon..pandai depa depa nh pilih makan

Anonymous said...

klu siput tabur garam, sy penah tabur garam, terkena kat badan siput, berasap berbuih2 badan siput, err dosa tak???, sbb siput tu nak masuk rumah...masuk ikut pintu blkg...


bling2

ahkakbatik said...

eee... kijamnya ko bling2... tangkap masak lomak sodap daaa...

BaNaNaS! said...

huh bling2 nih nk bunuh siput mcm nk bunuh antu...misteri nusantara sungguh

Anonymous said...

uwekkk, ko biar betol batik, snail le bukan escargot, snail wat masak lemak, tgk sesunggut dia pndg aku, aku dah naik seram..

nape bananas org nak tgkp antu pakai garam ke....

bling2

hati berlian said...

pokok pandan aku subur sungguh...tanam satu rumpun jer...2-3 ari lepas aku nengok dah banak pinak jadi 6 rumpun !!! kalo aku jual tu huihhhhhhhhhh...mokcik kayosssssssss !!!!!!!!!!!

(adakah ini penanda aras bahwa aku orang beriman ???) hahaha

Anonymous said...

aku rasa, sbb rumah ko byk batu, tanah tu jd berhawa panas, pandan nak kan tmpt yg lembap & sejuk, aku rasa kan akar pndan tu tak dpt nak mencari kelembapan utk sumber nutrien utk menampung kehidupan dia la,

Bloom said...

nyawa tak panjang tu... bukan rezeki tuan dia...

patin said...

nyanyi sket..

apa salahku..
apa salah ibuku..

pehtu tak ingat dah.. ngeee..