Wednesday, September 15, 2010

cerita selasa.... dasar malas pk tajuk macam Patinpasta

Mood blogging dah ke laut..... hati gundah gulana.... resah gelisah.... kacau bilau..... hati-lara.... apa lagi perkataan seerti ?

SPM dulu BM dapat c6 je.... sikit lagi nak terkantoi layak jadi minah kilang je seumur hidup..


KES 1

Toilet master bedroom tersumbat sebab toothbrush syasya termasuk dalam bowl dan terflush. Bilang abg maintenance, "sometimes it will go' sometimes not..... if not, we have to change the whole toilet set and the office will charge you".... huuuu... nak nangeh aku....

Tapi oleh sebab abg maintenance tu kesian tengok muka aku kesedihan dalam kocomelan..h aha.... dia bagi tips...


"find a plunger with a flat base as a temporary solution and when you are tired of plunging, call the office to change the set"

aku malas nak bina ayat sendiri, jadi aku kopipes jelah apa dia cakap.


oh... berbunga2 hati ku... aku takkan penat mengepam sampai aku blah dari apartment ni dan dengan harapan masa aku plung toilet tu, toothbrush tu gerak lah jugak.....aminnnn.....

Harga plunger cuma 3-4 dollar... harga set toilet baru 300-400 dollar... tu belum upah cabut pasang.


KES 2

Abe gapo dah sebut-sebut nampak gaya takde projek baru lepas projek di NC ni habis dalam bulan depan. Projek besar yang kampeni baru dapat di..... LITTLE ROCK, ARKANSAS!!

Loh!! penat betul aku... pindah lagi ke? 10 jam perjalanan dari sini...
iyalah kot..... projek sana confirm setahun.... tempat awal abe gapo sampai buat projek 3 bulan di sana sebelum pindah oklahoma sebulan dan NC baru 2 bulan...

Nangeh kali 2...

Aku travel dari state ke state mengalahkan orang amerika sendiri dalam masa yg singkat.
Nak fikir tukar sekolah lagi... breach contract apartment lagi.... mengangkut bengbarang lagi.... pisah dgn bapaknya lagi buat sementara waktu.....bebudak tgh enjoy life....

Untuk menghilangkan gundah gulana.... bak kata Pokcik Komensen, semua ni bakal jadi kenangan manis maka enjoy jelah merantau keliling amerika sementara ada peluang..... orang lain ada yg naik kapalterbang pun tak pernah.
Anak-anak, asal masuk sekolah improve english derang pun dah cukup... nak score subject tak perlu.... bukan nak dok sini terus.



KES 3

yang ke 3 ni takde mengena dengan aku pun.... cuma tiap kali baca sokkabo... cerita pasal dia... yang aku pun terbayang-bayang saat-saat akhir hidupnya yang penuh kesiksaan.

Walaupun dia tak kenal aku... dan aku pun tak pernah pakai mekap dia tetapi aku kagum dengan kegigihannya mendaki tangga kejayaan. 47 thn taklah tua...( bagi aku lah sebab umur aku pun tak jauh beza...haha...) dan kekayaan yang Tuhan beri dengan cepat dan ambil nyawanya sebelum sempat menikmatinya untuk jangka masa panjang.... pasti ada hikmah.

Al Fatihah buat arwah Sosilawati dan 3 sahabatnya..... moga roh mereka dicucuri rahmat....



Buat menggumbirakan hati lara, aku tepekler gambo syasya sibuk nak pakai baju kurung pi sekolah semalam.





Sekian, kaktek nak sambung hibernate.

10 comments:

al-lavendari said...

baru 3 kes jer ..!

comelnya syasya. ni dah sah-sah turun dari emaknya. betul ke ?

kalau betul, betullah kata omputih .. "an apple doesnt fall far from the tree"

dieya said...

laa.. nak pindah lagik? arkansas tu tempat banyak ladang kan? boleh laa k tek apply ilmu cucuk tanam farmville selama ini.

selamat mengepam!

kk said...

perli akak ke? (yg tak pernah seumug idup naik kapaiterbang tuhh?)haha.. Bas express pun berpuluh tahun tak naik..

kj jiran FV ...hehe said...

buffalo! buffallo!!..
da, jgn byk cerita, pack brg cepat..!
redup di matamu sdh ku tau redup dihatimu jua..
chewahhh!! jgn memain tuh..hehe

ahkakbatik said...

pokcik.... ehek ehek buat saya tersipu malu-malu kucin... semua budak kecik memang comei..masa pokcik muda pun mesti comei tu pasal mak ngah yg cun tu terpikat...
errr... bukan maksud saya dah veteren ni pokcik dah tak hensem ek...hahahaa..


dieya... ko tak pernah rasa kena smackdown kaaa? nak sebijik kaaa...? cepok kang!

ahkakbatik said...

kak keen...
sorri.. lenkali saya tak sebut pasai naik kapalterbang... kita citer naik kapaiselam ka... kapai karam ka....karam singh walia kaa...haha..



kj jiran fv..
buffalo takmo... saya nak sajes toronto teruih... takyah pakai petrol..petrol mahei!.. bukak mato redupku itu dah ado kat dapo kakjune... sampai le nak tutup mato balik...heh... ado sanggup?

PatinPasta said...

Kak Tek,
Nanti tempat baru make sure ada pokok rendang buat sidai baju naaa!

kj said...

ko nak pindah duk kat dapo kj ke.. :D

ari tu kabo nak kena kad ijo putih kuning merah unggu dulu baru leh mai tronoh..

Anonymous said...

dah bulat hati nak pindah lg ke ko batek...
x pe...la asalkan idup ko hepi & bahagia disamping abe gapor mu itu serta anak2...
dah dok sanun rasanya xdok sape nak jaga tepi kain sgt berbanding klu dok kat mesia....

SELAMAT HARI RAYA......

mocik bling2

ahkakbatik said...

Aida...
belasah.. tak jumpa pokok rendang, atas bushes, atas keta, atas lantai pun akak belasah!


kj..
takmo apply kad ijo... abe gapo ajak balik 2 tawun lagi...huuu...walopun jauh jgn lupa teruih anto tiket fv kat saya... free postage.


bling2..
bulat lonjong dok tmpt orang nak harapkan sape lagi kalo bukan laki sendiri... kat mesia boleh ler ditinggai2 kan...

slamat hari raya...mana hang pi...