Wednesday, September 14, 2011

camero untuk ajik, mini cooper untuk syasya...

Semua ketahui bahawa kenderaan amat penting dalam kehidupan harian..
bayangkan.....
cuba bayangkan.....
kita celik mata...., 
di pagi hari....
tiada satupun kenderaan yang ujud di muka bumi....

semuanya hilang..
jalanraya sunyi sepi...
porch depan rumah lapang...
tiada lagi bunyi kereta menderum....bunyi basikal.... errr... menyikal? 

semuuuuua orang berjalan kaki....
anak-anak.... kakak-abang.... pakcik-makcik....
berpayung.. bertongkat.... berpegangan tangan.....
berjalan kaki...

cuba bayangkan....
nak pergi jusco pun susah kan.... apatah lagi mid valley....


kata orang...., 
setiap langkah ke masjid diberi pahala....
tapi kufur nikmatlah jika ada motor tetapi tetap berjalan kaki....
udahlah berpeluh masam, sampai masjid ...., semput.
bagaimana mahu meneruskan ibadat...

maka diatas kesedaran itu....
ajik dan syasya perlukan kenderaan untuk menimba ilmu....
kan besar pahala langkah yang di aju untuk menimba ilmu...


maka kaktek sediakan kenderaan untuk mereka....
kalau mampu belikan camero dan mini cooper...
kenapa harus belikan kereta lembu atau unta?  



sebelum tu...
heepp !!!..... sabau....
meh layan dulu slipa jamban aka flip flop kaktek depan sekolah....






unlock kenderaan.............
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.






start enjin........







pokcik trafic yg setia tiap pagi dan petang....







atas permintaan dieya, porsche cik mat... (mana boleh org lain dapat, dia tak dapat wei.....)







nantikan wordless rabu esok untuk gambar gempak kaktek nak tepek...
gempak astro pun kalah.
tungguuuuu............

8 comments:

harnidahussin said...

bestnyer ada beskal...ada scooter....chek dulu gi sekolah berlari jek....

dieya said...

syasya pun dpt kenderaan baru? kan ker baru dpt beskal free hari tu.

cian cik mat tengok jek camero ajik. bila laa ibu nak bagi dia porche sebijik?

ahkakbatik said...

Nida.. kaktek kaya lagi ler dari hang.... bonceng beskal ayah...heh heh...




dieya, syasya sampai la terkial2 naik beskal.. manjang terbabas ke jalan besar...
sayang hang kt cik mat ek... baru tepek gambo...

mama maman said...

ingatkan keta betul2 td.. mahal gak utk anak2 kan.. walaupun keta mahal disini dikatakan murah disana.. ahaks..

Anonymous said...

Awat muka Cik Mat mcm nak marah je tu Kak Tek...haha

- Cik Anon not an impostor

ahkakbatik said...

yana.. kat sini je boleh belikan keta mahal yg murah... balik mesia kancil sekenhen je laaa.... itupun still hutang.... hermm...




cik anon... dia marah dapat naik porsche indoor je... tak koser maknya nak tarik porshe dia sampai skolah... berpeluhlah ketiak ku!

Maya Marisa said...

awat mak nyer tak posing skali sebelah cik mat?

ahkakbatik said...

Maya... omak ae nak kapaiterobang lom dapat.... takde mood nk posing!