Wednesday, September 14, 2011

cerita buah pear........ betul buah pear... bukan cerita lain...

Harini segar sikit....
sebab apa?
sebab tak poser...hehehe...

weather forecast 38C.. hari paling panas sejak minggu lepas.
Semalam poser ganti pun pengsan je siangnya... menjelang petang manjang naik hangin...
abih pahala poser nya dah.
maka hari ni skip le sehari.... sebab dibolehkan kan skip kan... tu yg payah nak abih tu...
Cemanalah nak sambung poser 6.

Kaktek tak combine poser walaupun ada yang kata boleh ada yag kata tak boleh.
Tak jumpa dalil sohih maka timbullah khilaf.. berbeda pandangan.

Ada yang kata nanti khufur nikmat jika tak combine...
ada yang kata pahala besar jadi pengorbanan kenalah besar...
nanti sembahyang wajib dgn sembahyang sunat pun nak combine...
maka takleh ler combine poser jugak..

maka terpulang kata hati masing-masing...
mana yang dekat di hati, itulah kita persetujui..
takyah gaduh-gaduh.... sedangkan yg arif pun tak jumpa persetujuan
apatah kita yang bacaan fatihah pun belum tentu betul...
pahala poser pun belum tentu dapat..


betul tak?

gaduh je entah2 poser 6 nya tak di buat pun..... kecoh je lebih...
macam aku.... ngeh.



hari ni pagi2 bekfes buah pear...
seronok la nampak buah ni di asia market hujung minggu lepas...
oleh kerana saiz yang bagak, capailer 2 biji...
sebijik kang gaduh tak cukup...




rega tak tengok...
takat 2 bijik je takkanlah mahal ye dak?

haa yelah....
lain kali tengok rege dulu....
korean pear namanya....

2 bijik kena 7 dollar!!!

7 dollar ?????!!!
chaisss.... mangga epal bagak 7 bijik pun cuma 10 dollar.






dah scan di cashier pulak tu... segan nak pulang balik...




rasa buah pear lah!

sekian cerita buah pear... betulkan cerita pasal buah pear?....bukan cerita lain.....

8 comments:

cahya indah said...

suka makan Korean pear ni..

ahkakbatik said...

CI... acik tek...eh.... AHKAKtek tau naper hang suker.... hang memang kemaruk kpop... buku skolah dah abes baca?

al-lavendari said...

patutlah mahal .. dari korea.

kat sini, buang bacang kat belakang rumah pun lebih mahal dari buah epal yang datang naik kapalterbang dari afrika selatan .. apa hal ?

~jeet~ said...

tang bab puasa nam tu saya setuju ;) toksah gaduh2, buat yang mana kita rasa diterima Allah
* baru dua hari, syawal dah nak ujung ni...aishh....

besau betul buah ek..tapi dorang bukan dah biasa ke tanaman besau2 ni, siap ada pertandingan lagi kan?

ahkakbatik said...

pokcik..... saya blogger idaman...
awat blog pokcik dah off komen? tak larat balas ek maklum pokcik glemer...hehe....

buah bacang belakang umah tu seketul je.. sebab tu mahal... itu pun bini dah chop nak makan.




jeet.. sini buah kecik2 untuk makanan kuda... yg kuda tak abeh makan, depa juai ke mesia..huhu...

somuffins said...

AB
Pernah terjumpa buah apple serupa apple fuji dijual RM100 untuk 3 biji. Adakah I terkesima untuk membelinya? Tentunya tidak, heh.

Pasal puasa tu, I suka nak komen sbb dlm seminggu (minggu lepas), dah 3 kali soalan yg sama ditanya pada 2 ustaz dan 1 ustazah ditivi. Jawapan yg diberi memang serupa iaitu ada 3 pilihan. Sekian terima kasih.

harnidahussin said...

uih...besaqnya buah...macam sedap jer...

ahkakbatik said...

CS... yer betui... dah beribu tawun kita poser org dok debat lg pasai ni kannnn.....
samalah debat esok raya ke tak raya... esok raya ke tak raya...
sekian, macih.




Nida.... sama je rasa buah pear jasko tu...